Assistència a l´esdeveniment Xcelence

Estimades famílies,

Dimecres 2 de novembre la directora Valle Portero; la Cap d´estudis, Cèlia Sevilla i una de les nostres orientadores, Anna Vidal; juntament amb el CEAP (Jordi de la Torre) del projecte Xcelence del nostre institut vam assistir a l´acte convocat al Paranimf de la UB per la Fundació Bertelsmann i el Projecte Xcelence: “Orientació professional en xarxa, clau d´un model d´èxit educatiu”.
El nostre centre és un dels 80 a Catalunya que participa en aquest projecte nascut a Anglaterra com a experiència pionera centrada en la reducció de l´abandó escolar i l´entrenament de la competència orientadora. Es un projecte d´abast sistèmic i holístic que té com a eix vertebrador la relació entre l´orientació i l´equitat educativa.
A l´acte d´ahir vam tenir el plaer d´escoltar diferents ponents i taules rodones per exemplificar-nos com es duu a terme aquesta orientació en xarxa. Basada en el model Good Career Guidance i els 8 benchmarks.
Perquè “l´orientació no és responsabilitat únicament dels orientadors”, apostem per aquest projecte dins l´entorn professional actual, cada cop més complex i canviant com a eina per ajudar el nostre alumnat a desenvolupar les competències transversals demandades en el mercat laboral i preparar-se cap a professions que encara no existeixen.