Projecte pescadors de plàstic

Estimades famílies,

Aquest curs els alumnes de Ciències Aplicades a l’Activitat professional de 4t d’ESO participen al Projecte Pescadors de plàstic, una iniciativa del Centre Tecnològic BETA de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. Amb aquest projecte, els alumnes aprenen a desenvolupar el mètode científic a través de l’estudi de la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar.

El passat 12 d’abril hem realitzat una sortida a la ribera del riu Congost amb la finalitat de realitzar un mostreig dels residus contaminants que trobem a l’aigua del riu i a la seva riba. Quan vam arribar-hi, ens va sorprendre l’aparença neta i lliure de residus de la ribera. Amb el treball de camp, però, vam descobrir un munt de residus contaminants de materials i orígens molt diversos. Durant les pròximes setmanes, els alumnes analitzaran les dades recollides i n’extrauran conclusions. Juntament amb les dades obtingudes per part d’una trentena de centres de Catalunya, el programa Pescadors de Plàstic podrà esbrinar quin és l’estat de contaminació per residus plàstics dels nostres rius.