Sortida de 3r d’ESO a L’Adoberia de Granollers

Estimades famílies,

Avui hem finalitzat les visites que hem estat fent amb els alumnes de 3r d’ESO a L’Adoberia de Granollers. Aquesta sortida està relacionada amb el que treballem a la matèria d’Història i ens permet conèixer una mica més el nostre entorn més proper.
En aquesta sortida hem pogut adonar-nos que la distància a peu entre l’Institut i el centre de Granollers és un passeig. Quan hem arribat a l’Església de Granollers, trobem l’edifici del Gra i, sota aquesta edificació, està situat el centre d’Interpretació Històrica de L’Adoberia.
Tal com ens han explicat, en una adoberia s’elaboraven les pells abans de poder fer sabates, barrets, sarrons… Si volem veure un exemple d’una adoberia encara en funcionament, com les 6 que hi havia a Granollers, haurem de viatjar al Marroc i, concretament, a Fez. Això sí, tapeu-vos el nas o tingueu a prop fulles de menta per l’olor tan forta que desprèn.

Esperem que la sortida hagi estat profitosa pel nostre alumnat i els faci conèixer una mica més de la nostra història.