Lettering i papiroflèxia

Estimades famílies,

A la matèria d’Optativa de segon ESO ens hem endinsat en el món dels treballs manuals i hem proposat als alumnes practicar dues tècniques de creativitat artística.

Hem començat amb l’art de dibuixar paraules, el lettering. Els alumnes han escrit els seus noms dibuixant lletres creatives i fent servir diferents alfabets.

A la següent sessió han conegut l’art de la papiroflèxia, també coneguda amb el nom d’origami. És una tècnica artística originària del Japó que consisteix a doblegar un paper en diverses maneres fins a aconseguir donar-li la forma desitjada. És una tècnica que requereix molta concentració, coordinació i paciència. Una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru” assegurava que a qualsevol persona que fes 1.000 grues de paper li seria concedit un desig. Veritat o no… el cert és que aquesta llegenda ha desencadenat en una bonica tradició segons la qual regalar grues de paper s’associa amb el fet de voler desitjar salut, benestar, felicitat i prosperitat. Se’n regalen, entre altres moments, quan neix un nadó, quan una parella es casa, quan algú està malalt… o bé es poden regalar a algú que estimes o que és important per a tu.