Compromesos amb la lectura

Benvolgudes famílies de 2n d’ESO,

Properament iniciarem una nova activitat per al foment de la lectura amb els vostres fills i filles: la Til·lectura. Es tracta d’una activitat que vol afavorir el gust per llegir i, alhora, oferir a l’alumnat la possibilitat de mantenir l’hàbit lector i consolidar-lo. Amb aquesta finalitat, cada setmana es dedicaran 30 minuts de lectura diària en una mateixa franja horària.
Es combinaran diverses modalitats de lectura. Majoritàriament, es farà lectura autònoma, silenciosa i d’elecció lliure. També hi haurà estones de lectura en veu alta i de conversa al voltant de la lectura.
El temps de lectura a 2n d’ESO començarà la darrera setmana del mes de febrer. Aquesta activitat s’ha pilotat a 1r d’ESO durant el primer trimestre i la valoració ha estat molt positiva. Per això, el claustre ha considerat ampliar-la al nivell de segon. L’alumnat ha de portar de casa el llibre que vulgui llegir. Tanmateix, l’institut ha
preparat unes caixes amb lectures per a tots els gustos i en diverses llengües per a cada grup. S’han establert unes normes per garantir el bon funcionament d’aquesta mitja hora de lectura diària. Cal tenir present que si l’alumnat malmet un llibre, n’haurà de comprar un de nou.
Us recomanem que comenteu amb els vostres fills i filles quins llibres, revistes, còmics volen llegir i que, fins allà on us sigui possible, els ajudeu a seleccionar llibres, ja sigui a la biblioteca municipal o a la llibreria del poble.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Cordialment,

La comissió de biblioteca, lectura i escriptura