Tirant lo Blanc a 1r de Batxillerat

L’alumnat de 1r Batxillerat ha de llegir com a lectura obligatòria els episodis amorosos del Tirant lo Blanc. Es tracta d’un recull d’episodis d’aquest estil del gran llibre de Joanot Martorell. Enguany, com que he tingut un grup d’alumnes molt «canyeros» m’he atrevit a demanar-los que fessin un curtmetratge adaptant un d’aquests capítols. La llibertat d’adaptació era absoluta; podien fer-ho com més els agradés, qualsevol cosa era vàlida.
Vam fer vuit grups i, per tant, havíem de visualitzar vuit curtmetratges. Tots tenien el seu què; tot l’alumnat, o quasi, hi va participar, i tots vam riure el dia que els vam visualitzar.
D’entre tots, en van triar un per unanimitat perquè els representés en el festival de final de curs que s’havia de celebrar avui.
Aquí us en faig cinc cèntims perquè entengueu de què va. «Tirant lo Blanc és el millor cavaller de tota la cristiandat, el més valent, el més valuós i el més cortesà, però els afers amorosos el fan riure i ridiculitza els seus homes quan aquests s’enamoren. Però un dia coneix Carmesina, la princesa, filla de l’emperador de Constantinoble, i cau ferit d’amor. Ella, després d’observar que ell està mig malalt, li demana què li passa, i si allò és per culpa d’alguna dama. Tirant li dóna un objecte i li diu que quan se’l miri hi veurà reflectida la imatge de la seva estimada. L’objecte que li dóna és un mirall.
D’aquesta manera tan original, Tirant declara el seu amor a la princesa i ja, per sempre més, s’estimaran fins a la mort».
L’adaptació que n’han fet la Jana Corominas Muns, la Laia Llorens Hernandez, l’Oriol Barrera, en Josep Casals i en Kilian Garcia, tots alumnes de l’Ins Domènec Perramon d’Arenys de Munt, és una adaptació molt moderna però molt graciosa. Amb el seu permís us la comparteixo. Digueu-me què us en sembla!