EL DOCTOR DAVID TORRENTS A L’INS DOMÈNEC PERRAMON

En inici de la Setmana de la Ciència hem tingut l’orgull de poder tenir al nostre institut al Dr. David Torrents, científic que treballa en recerca en Biomedicina Compuracional.
Aquest dijous, 13 de novembre, el doctor en biologia David Torrents ens ha fet una xerrada molt interessant sobre el genoma, l’expressió dels gens i el seu darrer descobriment. En David Torrents ( pare d’una alumna del centre), és el cap d’un equip d’investigadors que treballen al BSC-CNS ( Barcelona Supercomputing Center), a través de l’ICREA ( Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats).
Fa pocs dies el Dr. David Torrents ha sortit als diaris i a les notícies nacionals com a descobridor d’una nova tècnica d’anàlisi que permetrà una detecció del càncer de manera ràpida i menys costosa que en l’actualitat. Esperem que aquesta tècnica pugui ser als nostres hospitals en pocs anys.
Va ser un privilegi poder comptar amb un investigador de primera línia mundial, i que va fer palès que Catalunya es troba a la vanguàrdia de la investigació.
Creiem que aquesta xerrada ha apropat més la Ciència als nostres alumnes de Batxillerat, fomentant l’esperit crític i motivant-los pel seu futur professional.