Què fem a mates?

Aquest any, els alumnes de l’institut han participat en diferents concursos.

Un d’ells és “La prova cangur”del 2015, on obtenen menció especial les alumnes Mar Casals de 1r d’ESO i l’Emma Oriol de 4t, ja que estan dins del 5% de les millors puntuacions.

La prova cangur és un concurs internacional organitzat per la SCM (Societat Catalana de Matemàtiques). Els participants disposen d’una hora i quart per a resoldre, sense calculadora, 30 qüestions de caràcter lògico-matemàtic (10 de 3, 4 i 5 punts, respectivament). Per més informació podeu visitar www.cangur.org.

Els problemes a l’esprint” és una activitat en línia adreçada a equips de centre. La denominació de “a l’esprint” prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes.

FOTO1                                     FOTO2

En el “Fem Mates” hi participen alumnes de primer cicle.

La primera fase consisteix en resoldre tres problemes en l’institut, en grups de 4 membres, explicant tot el que es pensa i es calcula, de la manera més original i creativa possible.

La segona fase es va realitzar un dissabte al matí a l’INS Esteve Albert de Sant Vicenç de Montalt. S’hi van classificar un grup de 1r d’ESO i un de 2n.

L’alumna Laia Gaeta de 1r d’ESO va obtenir premi en la modalitat de gimcana, on els alumnes anaven al parc del costat d’aquest l’institut i n’havien de fer un mapa, calcular l’altura de la torre de guaita, la longitud dels merlets, etc.

L’Emma Oriol i la Fiona Alsina de 4t d’ESO han participat en el programa Anem x + Mates”, aconseguint acreditar-l’ho.

El projecte Anem x + Matemàtiques està adreçat a alumnes de quart d’ESO (o alumnes de tercer especialment interessats) amb bons resultats acadèmics (no necessàriament d’altes capacitats) que volen anar més enllà del que els ofereix l’ensenyament reglat. Consisteix en sessions-taller de 3 hores i s’han realitzat (un cop al mes al llarg del curs) a Canet de Mar els dissabtes al mati.

Alumnes de Batxillerat han participat a l’”Olitele”, olimpíada telemàtica matemàtica, fent un bon paper.

L’activitat consta de 12 problemes. 9 d’aquests són de resposta concreta (numèrica o d’altres tipus). En algun cas es demanarà una expressió literal. Per als altres tres problemes caldrà enviar, en un fitxer .PDF,  un raonament que porti a la solució. El termini per a enviar les respostes s’allarga des de la publicació (un divendres) fins que es tanca el termini de resposta (un dilluns, 10 dies després).

Fa tres anys (i també fa dos anys!!!), l’alumne Guifré Sánchez va ser un dels guanyadors d’aquest concurs.

Algunes alumnes de 1r de Batxillerat van participar a les Olimpíades Matemàtiques.

L’any passat, l’alumne Guifré Sánchez va ser un dels guanyadors d’aquest concurs, classificant-se per la final espanyola i aconseguint medalla de bronze!!!

Aquest mateix alumne també es va classificar per les Olimpíades estatals de Física.

Altres activitats:

Gràfiques humanes:

Pi-relats

Moral del nombre pi

Dibuixos a partir de coordenades

Joc “conquerir illes”

Criptografia: crear codis

Papiroflèxia: rosa cúbica

Càlcul aproximat de cràters/muntanyes de la lluna