PROPOSTES D’APRENENTATGE A LA COMUNITAT DE PETITS

PER QUÈ FEM PROPOSTES D’APRENENTATGE?

A Infantil, els hàbits i les rutines són molt importants en la vida dels infants, ja que gràcies a això creixen amb seguretat i confiança en un entorn que controlen i que els resulta previsible. És per això que des de l’equip docent vam considerar començar cada dia amb un mateix tipus d’organització que ens permetés anar canviant d’activitats sense que canviés l’estructura i metodologia de treball, mantenint així les rutines dels infants.

 

I PERQUÈ COMENÇAR AIXÍ I NO FER-HO A ALTRES MOMENTS DEL DIA?

Les propostes d’aprenentatge son propostes multinivell que permeten a l’alumnat accedir a diferents propostes de llenguatge verbal i matemàtic d’acord amb el seu ritme i moment evolutiu, és a dir poden treballar de manera autònoma i anar perfeccionant el que ja saben i quan es senten preparats, anar a les propostes més exigents.

                                                         

Alhora, ens permet als docents poder rebre als infants que van arribant d’una manera més individual i calmada, aquest acompanyament és especialment important per a aquells nens i nenes de nova matrícula i també per aquells a qui els hi costa més separar-se dels familiars que els acompanyen, ja que la nostra acollida és directa i propera i els hi podem dedicar més temps.

                                

Una vegada tothom està treballant, nosaltres podem fer observacions amb més detall sobre els interessos de l’alumnat, les seves febleses i punts forts. Ens permet acompanyar-los i treballar plegats en estones que d’altra manera seria més complicat, atenent millor a la diversitat de l’aula.        

                                 

COM ORGANITZEM LES PROPOSTES?

Sigui quin sigui el curs, a totes les aules trobem propostes amb diferent dificultat, de manera que tot l’alumnat pugui treballar d’acord a les seves capacitats i preferències.

                   .                   

A l’inici  les propostes van més dirigides a fer adaptació, són propostes que ens permeten veure com es relacionen els infants entre sí, a veure com es mouen a l‘aula, la seva autonomia, curiositat per l’espai, etc.

                                                       

Més endavant comencem a introduir propostes de llenguatge verbal, ja siguin habilitats de preescriptura, treballar el nom propi, propostes de lectoescriptura…

            

Pel que fa al llenguatge matemàtic, presentem propostes de tot tipus, de quantitat, d’organització viso-espacial, lògica, geometria…

    

Totes les propostes son manipulatives i tenen un objectiu específic en la programació de l’aula, i ho fem a través del joc ja que així és com més aprenen els infants.

                                         

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>