Casal d’estiu juliol 2021

CURS 2020-21

👉👉Benvolgudes famílies

🗣️🗣️Torna el CASAL D’ESTIU al nostre centre escolar!🏫

Aquest estiu podrem tornar a fer el Casal d’estiu com anys anteriors! Continuarem amb els Grups

Bombolla, amb el cicle, i amb la resta de mesures preventives com prendre temperatura 🌡, posar gel 🧴,

netejar 👟, rentar ✋, patis separats , entrades esglaonades , etc!

Continuarem complint totes les mesures higièniques.

✍️✍️LES INSCRIPCIONS COMENÇARAN EL DILLUNS 31 DE MAIG 📝 DINS L’HORARI DE SECRETARIA

DEL CENTRE.

🗣️PENSEU QUE LES PLACES SÓN MOLT LIMITADES !

👩🏻‍🏫 I EL DIVENDRES 28 DE MAIG FAREM L’ASSEMBLEA DE FAMÍLIES PER EXPLICAR TOTS ELS DETALL !

Puede ser una imagen de una o varias personas, personas de pie y texto que dice "2017 2018 4thFoorthGrade 2019 del 5 al 30 de juliol TORNA EL CASAL D'ESTIU 2021! Cada dia de 9-13h cientiores Escacs Inscripció partir del 31 de maig Deures Excursions Sions molt més! Generalitat Catalunya Depart milies ,Aters poble gitano integra"

CASAL ESTIU

Puede ser una imagen de texto que dice "ET Participa TNECESSITEM! al IV Casal d'Estiu de l'Institut Escola Mediterrani com a Voluntari/a Tallers científics Del5al31 dejuliol Deures Excursions Apunta't Not'ho No perdis Correu electrònic: e3012976@xtec.cat Direcció: Riu Ter s/n, Campclar Tel.: 977 54 07 06"

Durant la primera i segona setmana del IV casal d’estiu hem realitzat els tallers de RCP pels alumnes/as de primària i secundària.

El dia 14 de juliol  al Casal d’estiu del Mediterrani els grups de Primària i Secundària han visitat el Caixa Fòrum de Tarragona. Han gaudit d’una visita guiada a l’exposició “Arte y Mito. Los Dioses del Prado”. Han tingut la gran oportunitat de veure i conèixer una selecció d’obres que es troben al Museu del Prado de Madrid de pintors rellevats del Renaixement 🎨🎨🎨

També han aprofitat per conèixer punts emblemàtics de la Rambla, com ara la Font del Centenari, el monument dels despullats o el teatre Metropol. I han conegut qui va ser l’Avi Virgili i Roger de Llúria. Un passeig que han culminat al balcó del Mediterrani.

Un matí ple d’aprenentatges sobre història i cultura!

Els nois i noies de 4t ESO estan participant durant tota la setmana al taller vitual “La química dels aliments” que organitza la Universitat Rovira i Virgili – URV als cicles ESTIU URV per l’alumnat de 4t ESO i Batxillerat, dedicats a ampliar coneixement i despertar vocacions científiques.

Demà finalitza i es pot dir que estan gaudint moltíssim, alhora que aprenent sobre les característiques químiques dels aliments que formen part de la dieta diària.

Encantats i encantades de participar-hi!

Els divendres de casal són els divendres de la festa d’aigua, on tots els nostres alumnes/as gaudeixen d’una estona de diversió com recompensa per una setmana molt intensa

via GIPHY

Els/les de P5 han fet molta feina i, a més, ha vingut el Miquel de IPHES – Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social a fer un taller a tots els nens i nenes d’infantil, els ha ensenyat la pedra que talla més (oxidiana) i també el sílex i a més els ha ensenyat a fer foc! Ho han passat genial! La història és molt interessant!

Els més grans del casal: 5è, 6è, 1r i 2n d’ESO hem pogut fer de directors/es de cinema, de càmeres, de periodistes, de tècnics/ques de so i d’actors i actrius! Tot això mentre començàvem a donar forma al vídeo del nostre casal d’estiu! Hem après com es graven les escenes, la finalitat de la claqueta i com funcionen les càmeres. Gràcies Aleida i Roberto, esperem amb il·lusió el proper dia!

Un any més hem tingut l’esperada visita de Manuel Garcia, doctor en nanociència, materials i enginyeria química. L’alumnat del cicle mitjà i superior de Primària i Secundària ha gaudit moltíssim amb l’experiment i ha après a extraure l’ADN.

L’alumnat de secundària també ha pogut conèixer en què ha consistit el treball de la seva tesi doctoral, l’aportació d’un nou mètode de diagnòstic del càncer.

Una contribució molt important! Mil gràcies Manuel Garcia Algar

Els infants i adolescents del IV Casal d’estiu del Mediterrani han gaudit durant dos dies de la visita i els tallers del catedràtic de la Universitat Rovira i Virgili – URV Laureano Jiménez.

Des d’infantil a secundària, tots els grups han après curiositats sobre equilibris, la duresa de l’aigua, com pesar un gas… tothom ha après molt i també hem compartit moltes rialles amb Laureano.

Moltes gràcies per venir un any més al Casal del Mediterrani a motivar nous interessos i inquietuds al voltant de la ciència.

Al Casal del Mediterrani va visitar el nou Museu del Port.

Des dels més petits fins als més grans han pogut conèixer la història del Port des del seu origen, així com l’evolució de la seva activitat fins avui dia.

Hem passat bons moments junts i juntes i hem après aspectes nous de la nostra ciutat. Gràcies Port Tarragona

Els infants d’Educació Infantil del Casal d’estiu del Mediterrani… No paren!

• -Durant la primera setmana el grup d’infantil vam començar a cuidar l’hort. Vam poder regar totes les verdures i collir raves! Durant l’any els nens i nenes es fan càrrec de l’hort, i aquest mes de juliol hem pogut veure com han crescut tots els aliments!
  • – Vam poder aprendre moltes coses sobre els dinosaures, i cadascú en va fer un de personalitzat!
  • – Vam fer un concurs de Sumes i Restes! Vam fer dos equips: “Los dinosaurios” i “Los Superhéroes”. Tots van resoldre moltes operacions de forma molt ràpida! També, vam jugar al joc de la serp mentre fèiem operacions matemàtiques!
  • – També vam fer un volcà entre tots i totes! Vam poder conèixer tots els materials que vam utilitzar i veure com sortia molta lava!
  • – Junt amb els més grans, vam visitar el Port de Tarragona! Ens va agradar molt poder veure tots els vaixells que s’han construït al llarg dels anys i aprendre moltes coses del port de la ciutat.

Aquesta setmana iniciem l’última del casal amb moltíssimes ganes de seguir aprofitant aquest espai!

Ens trobem a l’última setmana del Casal, i seguim tan actius i actives com la primera!

Hem tingut el taller de la Prehistòria amb Miquel Guardiola de IPHES – Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social, tot un luxe! Miquel ha parlat de la importància de conèixer aquesta etapa que va durar moltíssim temps dins l’evolució humana.Ens ha ensenyat les diferents col·leccions que té i a més ens ha fet una demostració de com produïen foc al neolític amb les eines que tenien.Moltes gràcies Miquel per transmetre dels més petits als més grans del IV Casal la passió per la prehistòria!

Els nens i nenes del cicle superior han fet un passa-paraula de les edats de la història. A més, han aprofundit en l’edat moderna i han descobert molts invents i fets històrics que ens han sorprès, com el globus aerostàtic dels germans Montgolfier i l’ornitòpter d’en Leonardo da Vinci… tant que els han volgut construir nosaltres mateixos!!!
Els grups de 1r i 2n de l’ESO han après qui va ser el matemàtic Khwarazmí, creador de l’àlgebra i els algoritmes, i com va contribuir a avançar en diferents disciplines com ara l’aritmètica, la geografia, l’astronomia… A més han jugat per equips a resoldre equacions de primer grau. Moltes gràcies Ghzilane per preparar-nos aquest taller tan interessant!!

Tots els nens, nenes i adolescents del Casal d’estiu han tingut una visita a Tarraco Romana. Mar Joanpere (historiadora de l’art) i Ginés Puente (historiador) han acompanyat a tots els grups i han compartit moltes històries del que va passar a Tarragona fa 2057 anys! Hem visitat la maqueta de la Tarraco Romana, hem estat a la plaça on es trobava el circ romà, hem visitat la muralla romana, l’Amfiteatre i l’estàtua de l’emperador romà August qui va ordenar construir Tarraco.

Moltes gràcies Mar i Ginés per preparar-nos aquesta visita i passar un matí amb nosaltres!

Francesca Manocchio i Èlia Navarro, investigadores de la Universitat Rovira i Virgili – URV, han vingut al Casal per explicar-nos la importància d’escollir bé els aliments per a la nostra alimentació. Han parlat de la proximitat de les verdures i fruites que mengem, la sostenibilitat, l’economia local i el valor nutricional. A més han explicat que són els polifenols i la seva importància de la seva presència als vegetals. I ens han preparat diversos experiments per observar com varia d’un producte a altre.

Moltes gràcies per visitar-nos i transmetre’ns la vostra passió de la química dels aliments!!!

Com no podia ser d’altra forma, l’últim dia del IV Casal d’estiu del Mediterrani s’ha celebrat amb la gran festa del somni!

A la festa s’han compartit els somnis per a propers casals, tothom ha dit el que desitja, tant nens i nenes del casal, familiars com monitores.

També hi ha hagut activitats molt divertides com ara un campionat d’escacs, una exposició d’història de la línia del temps per a les famílies i un photocall del Casal.

Molt bon estiu a tothom i fins al proper Casal!!