Dia Internacional de la Música ’23

El 22 de novembre se celebra el Dia Internacional de la Música i milers d’entitats, escoles i associacions aprofiten la jornada per apreciar i difondre la música.

En aquesta ocasió, l’alumnat de Cicle Superior va fer un taller musical i pedagògic amb Aquafonia on van realitzar un conjunt d’activitats musicals basades en les propietats acústiques de l’aigua. L’objectiu era estimular la imaginació auditiva dels assistents i reforçar els seus coneixements musicals mitjançant activitats creatives i vivencials. És a dir, fer de l’aula de música un espai de trobada en el qual experimentar amb noves sonoritats. Alguns dels conceptes bàsics que van treballar van ser el ritme, la melodia i l’harmonia.

Els de Cicle Inicial i Mitjà d’Educació Primària van gaudir d’un espectacle extraordinari d’Aquafonia. A través de la veu en off, van descobrir juntament amb el músic a escena, tots els instruments aquafònics que se li posaven al davant. El principal instrument del concert van ser les ampolles afinades, tot i que també es van fer servir instruments de percussió aquàtica, l’udu o tubs il·luminats. Una actuació plena de llum i de colors en què a través de l’humor van viatjar per la música clàssica, moderna i tradicional d’arreu i fins i tot, en algun moment determinat, van demanar l’ajuda dels assistents per continuar endavant.

ÀLBUM DE FOTOS