Participem en la Copa Cangur

La Copa Cangur es torna a superar amb un total de 19 equips participants.

El passat 24 de gener es va celebrar la 6a edició de la Copa Cangur, una competició matemàtica on molts centres per equips d’ alumnes de 2n i 3r d’ESO vam resoldre dotze problemes de dificultat mitjana i alta tocant temes com àlgebra, geometria, equacions… Els participants només vam tenir 60 minuts per a resoldre tots els problemes. Aquest any la competició es va celebrar a l’ Institut Gabriel i Ferrater.

La finalitat d’aquesta competició és oferir una motivació extra als alumnes que ens agraden les matemàtiques i que ens diverteix competir. Com a cada competició, al final hi ha un equip guanyador que participarà a unes semifinals nacionals i una final, i repetint patró, l’equip guanyador anirà a competir internacionalment amb altres països.  El nostre objectiu principal va ser passar-ho bé i millorar els nostres resultats i ho hem aconseguit.  Aquest any, que nosaltres érem els grans, també hi havia l’afegit de poder ajudar els de 2n d’ESO a solucionar algun problema.

La Copa Cangur l’organitza la Societat Catalana de Matemàtiques amb l’ajuda d’ Explorium. Al gimnàs hi ha les dinou taules dels equips i una on s’hi troba el jurat de la competició. Cada equip té un capità que és l’únic que es pot aixecar i portar les respostes a la taula. El més habitual és que en un equip es divideixin els problemes per a resoldre’ls més ràpid i poder ser més eficients, però també tot l’equip ha de saber els problemes que s’estan fent i els que s’han resolt per a no perdre el temps repetint-los.

El nostre equip  va  acabar desè i l’altre grup del centre, setè. Vam millorar els resultats respecte el curs passat i hem aconseguit una posició més que digna!  Per a nosaltres és un orgull que els professors ens hagin escollit per a representar el centre. El millor de l’experiència és veure  tanta gent  treballant per al mateix objectiu i amb tantes ganes