Nova senyalització d’accés al centre

Aquest més de setembre hem estrenat nova senyalització en els accessos al nostre centre. La nova distribució  del carril d’accés pretén facilitar la mobilitat tant de vianants com de vehicles. Per aquest motiu és molt important que tots la coneguem i en respectem les normes que regeixen el seu ús.

Per arribar a l’escola hi ha diferents mitjans:

• Amb transport públic:
        • En bus:
          Podeu utilitzar les línies L40, L41 i L42 (línies dels instituts de la ciutat) així com  la L32 i L50 de la xarxa pública Reus Transports.

Horaris

• Amb transport privat:
      • En cotxe:

Tot i que el nostre objectiu principal és potenciar la mobilitat sostenible, si és necessari que feu servir el cotxe podeu accedir al pàrquing de terra situat a l’Avinguda Marià Fortuny. L’aparcament té una única entrada i sortida situada a en aquest via, Aquest espai és d’accés compartit per vianants i usuaris del carril bici, adeqüeu la vostra velocitat en aquest accés.

Si necessiteu aparcar el cotxe una estona  prolongada, utilitzeu aquest espai respectant les normes bàsiques de convivència:

• Respecteu l’orientació dels aparcaments i els espais de seguretat de les cruïlles i accessos de vianants .

Aquells que no necessiteu estacionar el vostre vehicle al centre podeu fer ús de la zona habilitada a l’accés asfaltat del centre. Tingueu present que aquesta NO ÉS UNA ZONA D’ESTACIONAMENT, únicament està habilitada per permetre la parada per càrrega i descàrrega, tant de materials i suministraments pel centre com de l’alumnat que així ho requereixi.

• La plaça d’aparcament reservada per a minusvàlids és d‘ÚS EXCLUISIU per aquells alumnes del centre amb mobilitat reduïda i les seves famílies. Els vehicles que en tinguin l’autorització hauran d’anar degudament identificats amb la placa corresponent.
        • Únicament els serveis de seguretat públics o els vehicles de transport col·lectiu que el centre requereixi estan autoritzats a utilitzar aquesta zona com a àrea d’aparcament.

El centre es reserva el dret de fer la denúncia corresponent d’aquells vehicles i els seus conductors que no respectin aquestes normes bàsiques de convivència

• Amb bicicleta:

Podeu accedir al centre a través dels carrils bici ubicats a l’avinguda Marià Fortuny. L’accés fins a la porta d’entrada del centre es farà respectanat i donant prioritat als vianants que utilitzin aquest accés. Els vostres vehicles es podran estacionar a l’aparcament de bicicletes situat a la porta d’accés principal del centre.

• El centre no es farà responsable dels desperfectes ocorreguts als vehicles aparcats en aquest espai.

El trajecte a l’escola és un moment idoni per interaccionar amb els nostres fills/es. Encetar el dia amb una rutina agradable i un estat de calma facilitarà, tant l’adaptació al nou horari així com millorarà la seva salut emocional. Aprofiteu aquesta estona per establir vincles i lligams amb els infants, sortiu de casa amb temps suficient per no anar amb presses i corredisses:

– evitareu escenes de plors i nervis que no afavoreixen el clima relaxat i de seguretat que necessiten els menors.

Us deixem un article per reflexionar: Caminar o pedalar, les millors maneres d’anar a l’escola?