L’IE Pi del Burgar lidera a Catalunya un estudi internacional sobre les xarxes socials

L’estudi ajudarà els estudiants a entendre com funcionen les xarxes i com utilitzar-les en benefici propi

Des del passat mes d’octubre, l’IE Pi del Burgar de Reus participa en un projecte internacional de dos anys que investiga els efectes de les xarxes socials en els adolescents.

En el projecte, amb finançament del programa europeu d’educació Erasmus+, hi intervenen cinc països amb l’objectiu de centrar-se en els beneficis i els perills de les xarxes socials.

L’institut escola, que ha estat seleccionat com a representant català del prestigiós programa, oferirà als alumnes l’oportunitat de col·laborar amb professionals de l’educació i estudiants de Grècia, Lituània, Itàlia i Regne Unit per a desenvolupar un pla d’estudis que garanteixi que els joves estiguin plenament informats dels riscos i oportunitats de les xarxes socials. Sense dubte aquesta experiència serà molt enriquidora per a tots els implicats.

El grup d’edat objectiu del projecte és el de l’educació secundària obligatòria (ESO), on sol haver-hi un currículum TIC que cobreix els usos tècnics i pràctics de les noves tecnologies, però on hi ha un dèficit en la cobertura de les xarxes socials. Aquest és actualment un aspecte fonamental de la vida de gairebé tots els adolescents, i ara aquest projecte pretén abordar aquesta manca de formació sobre l’ús de les xarxes.

Hi ha avantatges indubtables en l’ús de les xarxes socials, però també hi ha moltes evidències que indiquen que el seu ús indegut pot provocar problemes de salut mental. L’Organització Mundial de la Salut estima que el 50% de totes les malalties mentals comencen als 14 anys i el 75% comencen als 24 anys i cita diversos factors que expliquen aquest fenomen, inclòs l’accés i l’ús de la tecnologia.

Els alumnes participaran en la recerca del projecte, per determinar l’ús, l’actitud i la comprensió que respecte de les xarxes socials tenen els adolescents. També contribuiran en el disseny d’un pla d’estudis per a educar els estudiants en els beneficis i els perills de les xarxes, de manera que les seves opinions i perspectives seran clau per als resultats de la iniciativa.

El pla d’estudis  i els recursos de formació associats estaran disponibles per a totes les escoles d’arreu d’Europa, de manera que el treball tindrà un gran benefici i donarà suport a centenars de milers d’estudiants i professionals de l’educació.

#socialmediaE+

social-media.education