Història

L’Institut Escola Marta Mata (IE Marta Mata) va néixer el curs 2007-2008. Està situat a Torelló, un poble de 14.000 habitants situat al nord de la comarca d’Osona. Actualment Torelló és la tercera població en nombre d’habitants de la comarca.

Torelló, fins fa ben poc, disposava de dues escoles públiques i dues concertades així com també d’un Institut d’Educació Secundària Obligatòria.
L’Institut Escola Marta Mata es va afegir a l’oferta educativa de Torelló i ara és un centre públic que ofereix els seus serveis a la població amb un nou model de centre que integra les tres etapes educatives obligatòries: educació infantil, educació primària i educació secundària.
Els alumnes que vam escolaritzar l’any 2007 a P3 són els que van obrint cada any els nous cursos i enguany han començat el 4t curs de l’ESO.
Aquesta modalitat de centre amb les tres etapes obligatòries: educació infantil, educació primària i educació secundària va sorgir amb la nova Llei d’Educació de Catalunya (LEC). Un mateix projecte educatiu dels 3 als 16 anys.

Durant quatre anys vam estar ubicats, de manera provisional, en cinc mòduls que el Departament d’Educació havia instal·lat al pati posterior de l’IES Cirviànum.

El dia 12 de setembre del 2011, vam estrenar el nou edifici situat a l’Avinguda del Castell número 42. Aquesta és la primera fase de construcció del projecte. En aquest edifici hi ha ubicada tota l’etapa completa d’Educació Infantil i tots els cursos de Primària (de 1r a 6è).

Al llarg del curs 2019/2020 es van acabar d’adequar tots els espais de l’etapa obligatòria a la qual donem resposta.

Actualment algunes aules d’ESO estan situades a mòduls prefabricats.