Preinscripció i matrícula Cicles Formatius de Grau Superior

PREINSCRIPCIÓ CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR (CFGS)

Preinscripció i matrícula

Cal que presentin la sol·licitud de preinscripció les persones que volen cursar un cicle formatiu de formació professional de grau superior encara que cursin altres ensenyaments al mateix centre.

ABANS DE LA PREINSCRIPCCIÓ

1.-JORNADES DE PORTES OBERTES DE L’INSTITUT DELS ALIMENTS:

  • JORNADES PORTES OBERTES PRESENCIALS: 16/04/2024 i 24/04/2024.
  • JORNADA PORTES OBERTES TELEMÀTICA: 29/04/2024.

2.- HORARI CICLES FORMATIUS GRAU SUPERIOR: 

CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR TORN
MATÍ TARDA
CFGS PROCESSOS I QUALITAT A LA INDÚSTRIA ALIMENTÀRIA

 

08:00-14:30  hores
CFGS DIETÈTICA

 

08:00-14:30  hores

(1 grup)

15:00-21:20  hores

(2 grups)

CFGS MÀRQUETING I PUBLICITAT 08:00-14:30  hores

(1r curs)

15:00-21:20  hores

(2n curs)

 

3.- PREUS, APORTACIONS I TAXES:

CICLE FORMATIU Processos i Qualitat a la Indústria Alimentària Dietètica  Màrqueting i Publicitat
Nivell 1r curs 2n curs 1r curs 2n curs 1r cus 2n curs
Matrícula preu públic(1) 360 € 360 € 360 € 360 € 360 € 360 €
Aportació de material

 

300 € 300 € 250 € 250 € 300 € 300 €
Assegurança escolar obligatòria 1,12 € 1,12 € 1,12 € 1,12 € 1,12 € 1,12 €
Uniformes (*) 35,83 € 35,83 €

(1) Preu públic (link https://educacio.gencat.cat/ca/departament/normativa/taxes-preus-publics/preu-public/)

(*) Preus orientatius

Alumnat major de 28 anys NO està cobert per l’assegurança escolar obligatòria. Les persones més grans de 28 anys o que tinguin passaport han de contractar una assegurança equivalent a la cobertura de l’assegurança escolar obligatòria amb un import de 11 € a sumar als imports anteriorment detallats.

 

4.- CALENDARI PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA

4.1.- PUBLICACIÓ OFERTA INICIAL PLACES:  23 de maig 2024.

Publicació del nombre de places escolars per centre i curs.

4.2.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS: del 24 de maig al 30 de maig 2024, ambdós inclosos. Es pot presentar documentació fins al 31 de maig de 2024.

És molt important respectar les dates, perquè per a aquests ensenyaments no s’accepten sol·licituds fora de termini. Els criteris de prioritat serveixen per donar una puntuació a cada sol·licitud. D’aquesta manera s’estableix l’ordre d’accés a les places de cada centre.

4.3.- PUBLICACIÓ DE LA LLISTA DE SOL·LICITUDS DE PREINSCRIPCIÓ AMB LA PUNTUACIÓ PROVISIONAL: 26 de juny 2024.

Un cop acabat el període de presentació de sol·licituds, els centres educatius estudien cadascuna de les peticions que han rebut: n’analitzen les dades, els criteris de prioritat que es  demana que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Tot seguit, publiquen la llista de sol·licituds amb els barems provisionals. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem.

4.4.- PRESENTACIÓ DE RECLAMACIONS: del 26 de juny (a les 13 hores) fins a l’1 de juliol 2024.

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en el barem assignat, pots presentar una reclamació, utilitzant l’eina electrònica per a presentar reclamacions.

4.5.- PUBLICACIÓ LLISTA SOL·LICITUDS AMB LA PUNTUACIÓ UN COP RESOLTES LES RECLAMACIONS:  4 de juliol 2024.

Un cop resoltes totes les reclamacions presentades, el centre publica la llista definitiva de sol·licituds amb la puntuació i el número de desempat corresponent.

4.6.- SORTEIG DEL NÚMERO DE DESEMPAT:  4 de juliol 2024, a les 11 hores (Serveis centrals del Departament d’Educació – Via Augusta, 202-226, Barcelona).

El nombre de places a cada centre és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que pot acollir el centre, cal aplicar un sistema de desempat entre sol·licituds amb mateixa puntuació. El número del sorteig ordena totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud.

4.7.- PUBLICACIÓ DE L’OFERTA FINAL:  11 de juliol 2024.

Publicació del nombre de places per centre i curs.

4.8.- PUBLICACIÓ LLISTA PLACES ASSIGNADES DE LA PRIMERA TANDA:  11 de juliol 2024.

D’aquesta primera tanda d’assignacions s’obre un període de matrícula per als alumnes que han obtingut la seva primera petició.

4.9.- MATRÍCULA PER ALS ALUMNES ALS QUALS SE’LS HA ASSIGNAT LA SEVA PRIMERA OPCIÓ: del 15 al 18 de juliol 2024.

Un cop s’ha publicat la llista de places de la primera tanda d’assignació en cada centre, comença el període de matriculació per als alumnes preinscrits que tenen assignada la seva primera opció.

4.10.- LLISTA DE PLACES ASSIGNADES DE LA SEGONA TANDA D’ASSIGNACIÓ:  30 de juliol 2024.

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre.

4.11.- PERIODE DE MATRICULACIÓ PER ALS ALUMNES QUE HAN OBTINGUT PLAÇA EN LA SEGONA TANDA D’ASSIGNACIÓ: 2 al 6 de setembre 2024.

Un cop publicada la llista de places de la segona tanda d’assignació en cada centre, cocmença el període de matriculació per als alumnes preinscrits que tenen assignada una plaça.

 

5.- PROCÉS PER A LA GESTIÓ DE LES PLACES VACANTS

5.1.- PUBLICACIÓ DE PLACES VACANTS: 12 de setembre de 2024.

Les vacants que s’ofereixen es publiquen als centre i al web.

5.2.- AMPLIACIÓ DE PETICIONS DE LA SOL·LICITUD DE PREINSCRIPCIÓ, CORRECCIÓ QUALIFICACIÓ AL·LEGADA I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS SI NO S’HA PARTICIPAT EN EL PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ: del 12 al 16 de setembre de 2024.

5.3.- PUBLICACIÓ DE LA LLISTA DE SOL·LICITUDS QUE PARTICIPEN EN AQUEST PROCÉS AMB LA PUNTUACIÓ VALIDADA: 19 de setembre de 2024.

5.4.- LLISTA DE PLACES ASSIGNADES: 25 de setembre de 2024.

5.5.- MATRICULACIÓ DE LES ASSIGNACCIONS DEL PROCÉS DE GESTIÓ DE LES PLACES VACANTS: 26 al 30 de setembre de 2024.

 

6.- REQUISITS D’ACCÉS

 

VIA ACCÉS TITULACIONS % PLACES RESERVA PRIORITAT
VIA ACCÉS 1 Persones que al·leguen el títol de batxillerat i tècnic/a de formació professional.

 

 

 

 

En el cas que no s’omplin totes les vacants es destinen a l’altre grup de sol·licituds.

80%

Del total de places el:

 

55% estan destinades per als que han cursat batxillerat

i

45% dedicades als que han cursat un títol de tècnic/a de formació professional

Són prioritàries les sol·licituds de les persones que han acabat o acabareu els estudis els cursos 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024, respecte de les persones que han acabat en cursos anteriors.

 

Una vegada diferenciades les sol·licituds en funció dels estudis previs i del curs acadèmic en què han finalitzat, les peticions s’ordenen a partir de la nota d’accés (qualificació del batxillerat o cicle de grau mitjà).

 

Si la modalitat de batxillerat cursada és preferent per accedir al títol que es vol cursar segons la taula de modalitats preferents de batxillerat, d’una banda, o si el cicle de grau mitjà cursat és d’una família afí al títol que es vol cursar, segons la taula d’afinitats de les famílies professionals.

 

La nota d’accés és el resultat de multiplicar la qualificació mitjana obtinguda en els estudis previs per un paràmetre (1,7).

 

Cada petició té la seva nota d’accés calculada i s’assignarà o no en funció de la nota de tall per a batxillerat o tècnic/a de formació professional que correspongui per al cicle demanat i de si la petició s’ha llistat com a més o menys prioritària en la sol·licitud.

VIA ACCÉS 2 Prova d’accés (o exempció) o que tenen altres titulacions que hi permeten accedir. 15% Les sol·licituds s’assignen en funció de la qualificació mitjana de la prova, el curs o els estudis previs que donen accés i també en funció de si la petició s’ha llistat com a més o menys prioritària en la sol·licitud de preinscripció.
VIA ACCÉS 3 Títol de tècnic/a superior de formació professional.

 

5% Les sol·licituds s’assignen en funció de la qualificació mitjana de la prova, el curs o els estudis previs que donen accés i també en funció de si la petició s’ha llistat com a més o menys prioritària en la sol·licitud de preinscripció.
ACCÉS AMB CERTIFICATS PROFESSIONALITAT Per als alumnes que accedeixen per la via del certificat de professionalitat.

 

*Alumnes que han obtingut un o diversos certificats de professionalitat integrats en el cicle formatiu al qual es demana accedir. 

Es fa una reserva de 2 places per grup. Les sol·licituds s’ordenen per la qualificació obtinguda en el certificat de professionalitat, de manera decreixent i, en cas d’empat s’aplica el resultat del sorteig.

 

Finalment, cal tenir en compte que si per alguna de les 3 vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades corresponents, les vacants es reparteixen a la resta de les vies de manera proporcional.

 

7.- CRITERIS DE PRIORITAT I DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA
  • Qualificació mitjana dels estudis que permeten accedir-hi o qualificació de la prova d’accés. Si no s’acredita la qualificació dins els terminis previstos, la sol·licitud no s’assigna.

 

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA:

  • Certificat de la qualificació mitjana dels estudis permeten l’accés o de la qualificació de la prova d’accés.
  • Especificacions a tenir en compte:
    • Els alumnes escolaritzats a Catalunya a partir del curs 2016-2017 que al·leguin el títol de batxillerat o tècnic/a de formació professional o d’arts plàstiques i disseny.
      • En general no han de presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient. Aquesta s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.
      • Si s’ha obtingut a l’IOC, sí que s’ha de presentar el certificat de la qualificació mitjana de l’expedient, ja que les dades no es poden obtenir.

 

  • Les persones que han superat la prova d’accés a Catalunya des de l’any 2011:
    • No cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient. Aquesta s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.
    • Si la prova d’accés és anterior o s’ha realitzat en un altra comunitat autònoma, s’ha d’adjuntar la certificació d’haver-la superat digitalitzada.

 

  • Si es tracta d’estudis de batxillerat LOGSE cal adjuntar la còpia de les pàgines 22 i 23 del llibre de qualificacions.

 

  • En el cas dels alumnes que hagin al·legat un estudi estranger:

 

  • Si aquest estudi està homologat a Catalunya des de l’any 2016:
    • No cal presentar res. La qualificació s’obté de l’aplicació de gestió d’homologacions.

 

  • Si aquest estudi no està homologat a Catalunya des de l’any 2016:
    • Cal adjuntar la credencial digitalitzada (escanejada o fotografiada per les dues cares) on consti l’homologació.
    • Si la credencial no hi consta o bé no s’ha resolt encara l’homologació, es pot demanar el càlcul de la qualificació mitjana al Departament d’Educació.

IMPORTANT: si no es demana aquest càlcul al Departament o no es pot calcular dins el termini, es considera que és un 5.

 

  • Si l’alumne/a encara no ha finalitzat aquests estudis en el moment de la preinscripció i per això no s’ha pogut iniciar el tràmit d’homologació:
    • Es pot presentar una declaració responsable que té els mateixos efectes per al procés de preinscripció que la presentació del volant de matrícula condicional, que acredita que s’ha iniciat l’expedient d’homologació. En aquest cas, la qualificació es considera que és un 5.

 

  • Els alumnes que al·leguen altres ensenyaments que donen accés, han de presentar el certificat de la qualificació mitjana de l’expedient de què es tracti.

 

  • Les persones que han superat la prova d’accés a la universitat:
    • Si han fet la prova per a majors de 25 anys l’any actual: cal adjuntar una còpia de la consulta dels resultats de la prova, escanejada o fotografiada per les dues cares (en el moment de la matrícula cal presentar al centre el certificat de superació de la prova).

 

  • Les persones exemptes de la prova d’accés per haver superat les proves d’accés a la universitat per a majors de 40 o 45 anys han d’adjuntar a la sol·licitud de preinscripció el certificat de superació d’aquesta prova.

 

IMPORTANT: En tots els casos en què es preveu obtenir la qualificació mitjana de les bases de dades del Departament d’Educació: si al final no es pot obtenir i no es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional, cal fer una reclamació. Per fer-ho, s’ha d’utilitzar l’eina electrònica per enviar la reclamació i el document de certificació de la qualificació mitjana durant el període establert al calendari per fer-ho.

 

8.- PRESENTACIÓ SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA IDENTITAT
  • Els documents necessaris per acreditar la identitat de l’alumne en la sol·licitud de preinscripció són:
  • Si es presenta SOL·LICITUD ELECTRÒNICA AMB CERTIFICAT DIGITAL: només accessible a usuaris amb DNI electrònic o algun altre document identificatiu electrònic. Cal indicar el número identificador del RALC, el codi d’identificador de l’alumne o alumna.

Tots els alumnes que han estat matriculats a Catalunya a partir del curs 2015-2016 tenen assignat un codi identificador del Registre d’alumnes de Catalunya, RALC.

Aquest codi es pot consultar al web preinscripcio.gencat.cat, en l’apartat Consulta de l’identificador de l’alumne. Per fer la consulta i obtenir el número d’identificador, la persona que faci el tràmit s’ha d’autentificar electrònicament. El portal sol·licita la data de naixement de l’alumne i, un cop validada, mostra la informació en pantalla. És important verificar també que tota la informació que hi apareix és correcta. En cas contrari, cal sol·licitar una rectificació de les dades.

  • Si no es disposa de RALC:
    • Si és menor d’edat: cal presentar la certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família i el DNI de l’alumne/a o tutor.
    • Si és major d’edat: només cal aportar el DNI de l’alumne/a.

 

  • Si es presenta SOL·LICITUD ELECTRÒNICA SENSE CERTIFICAT DIGITAL: cal adjuntar els següents documents identificatius:

 

  • Si és menor d’edat:
    • La certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
  • DNI del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne. Si el sol·licitant és estranger, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport, i si és estranger d’un país membre de la Unió Europea li caldrà adjuntar el document d’identitat del país d’origen.

De manera excepcional, es poden acreditar les dades d’identificació o de filiació de l’alumnat estranger amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o la directora del centre educatiu corresponent valorarà i examinarà la documentació presentada.

 

  • Si és major d’edat:
    • DNI, el NIE, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de l’alumne o l’alumna.