Preinscripció i matrícula Cicles Formatius de Grau Mitjà

PREINSCRIPCIÓ CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ (CFGM)

Preinscripció i matrícula

ABANS DE LA PREINSCRIPCIÓ

1.-JORNADES DE PORTES OBERTES DE L’INSTITUT DELS ALIMENTS:

  • JORNADES PORTES OBERTES PRESENCIALS: 16/04/2024 i 24/04/2024.
  • JORNADA PORTES OBERTES TELEMÀTICA: 29/04/2024.

2.- PUBLICACIÓ OFERTA INICIAL PLACES (publicació del nombre de places escolars per centre i curs):  23/05/2025

3.- HORARI CICLES FORMATIUS GRAU MITJÀ:

 CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ

TORN
1r CURS MATÍ 2n CURS TARDA
CFGM ELABORACIÓ DE PRODUCTES ALIMENTARIS 08:00-14:30  hores 15:00-21:20 hores
CFGM COMERCIALITZACIÓ DE PRODUCTES ALIMENTARIS 08:00-14:30  hores 15:00-21:20 hores
CFGM FORNERIA, PASTISSERIA I CONFITERIA 08:00-14:30  hores 15:00-21:20 hores

 

4.- PREUS I APORTACIONS: (revisar)

CICLE FORMATIU Elaboració de productes alimentaris Comercialització de productes alimentaris Forneria, pastisseria i confiteria
Nivell 1r curs 2n curs 1r curs 2n curs 1r curs 2n curs
Aportació de material 520 € 520 € 200 € 200 € 520 € 520 €
Assegurança escolar obligatòria 1,12 € 1,12 € 1,12 € 1,12 € 1,12 € 1,12 €
Uniformes (*) 181,23 € 89,54 € 182,89 €
Maletí eines (*) 76 € 177 €

(*) Preus orientatius

Alumnat major de 28 anys NO està cobert per l’assegurança escolar obligatòria. Les persones més grans de 28 anys o que tinguin passaport han de contractar una assegurança equivalent a la cobertura de l’assegurança escolar obligatòria amb un import de 11 € a sumar als imports anteriorment detallats.

5.- CALENDARI PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA

5.1.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUD: del 24 al 30 de maig de 2024, ambdós inclosos. Es pot presentar la documentació fins al 31 de maig de 2024.

 Poden participar en aquest procés:

Les persones que volen cursar un cicle formatiu de formació professional de grau mitjà, encara que cursin altres ensenyaments al mateix centre, sempre que compleixin els requisits acadèmics que estableix la normativa corresponent.

Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per persona per a cicles formatius de grau mitjà, on es poden indicar peticions d’admissió en diversos centres, cicles i torns, sempre ordenades per ordre de preferència.

  • La sol·licitud s’ha de presentar al registre electrònic de la Generalitat mitjançant el formulari electrònic disponible al web preinscripcio.gencat.cat, en el termini de presentació de sol·licituds establert ja que no s’accepten sol·licituds fora de termini.

La presentació de més d’una sol·licitud comporta la invalidació dels drets de prioritat que puguin correspondre. Només es poden presentar sol·licituds per a cursos complets.

La matrícula per cursar crèdits o unitats es pot formalitzar directament al centre, d’acord amb el que s’estableix a la normativa.  

 5.2.- PUBLICACIÓ DE LA LLISTA PROVISIONAL DE SOL·LICITUDS DE PREINSCRIPCIÓ AL CENTRE AMB PUNTUACIÓ PROVISIONAL: 28 de juny de 2024.

Es publica la llista provisional de sol·licituds de preinscripció al centre amb la seva puntuació provisional. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem.

5.3- TERMINI PER PRESENTAR UNA RECLAMACIÓ: del 28 de juny (a les 13 hores) al 3 de juliol 2024.

Presentació de les reclamacions usant l’eina electrònica per adjuntar les reclamacions.

5.4.- PUBLICACIÓ LLISTA DE SOL·LICITUDS DE PREINSCRIPCIÓ AL CENTRE AMB LA PUNTUACIÓ, UN COP RESOLTES LES RECLAMACIONS:  8 de juliol 2024.

Es publica la llista de sol·licituds de preinscripció un cop resoltes les reclamacions.

5.5.- SORTEIG NÚMERO DE DESEMPAT:  8 de juliol 2024, a les 11 hores (Serveis centrals del Departament d’Educació – Via Augusta, 202-226, Barcelona).

El nombre de places a cada centre és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que pot acollir el centre, cal aplicar un sistema de desempat entre sol·licituds amb mateixa puntuació. El número del sorteig ordena totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud.

 5.6.- PUBLICACIÓ OFERTA FINAL:  15 de juliol 2024.

Publicació del nombre definitiu de places per centre i curs, que és, el que s’utilitza per a l’assignació de places.

5.7.- PUBLICACIÓ DE LA LLISTA DE PLACES DE LA PRIMERA ASSIGNACIÓ:  15 de juliol 2024.

Es publiquen les places de la primera assignació amb indicació del número de petició atesa. D’aquesta primera tanda d’assignacions s’obre un període de matrícula per als alumnes que han obtingut la seva primera petició.

5.8.- PERÍODE MATRÍCULA PER ALS ALUMNES QUE SE’LS HA ASSIGNAT LA SEVA PRIMERA OPCIÓ EN LA PRIMERA ASSIGNACIÓ:  del 17 al 22 de juliol 2024, ambdós inclosos.

Un cop s’ha publicat la llista de les places de la primera assignació, comença el període de matriculació dels preinscrits amb plaça assignada.

5.9.- PUBLICACIÓ DE PLACES DE LA SEGONA ASSIGNACIÓ:  31 de juliol 2024.

5.10.- PERÍODE MATRÍCULA PER ALS ALUMNES QUE HAN OBTINGUT PLAÇA EN EL SEGON PROCÉS D’ASSIGNACIÓ:  del 02 al 06 de setembre 2024, ambdós inclosos.

Un cop publicada la llista de les places de la segona assignació, comença el període de matriculació per als alumnes preinscrits amb plaça assignada.

 

6.- PROCÉS PER A LA GESTIÓ DE LES PLACES VACANTS

6.1.- PUBLICACIÓ DE PLACES VACANTS: 12 de setembre de 2024.

Les vacants que s’ofereixen es publiquen als centre i al web.

6.2.- AMPLIACIÓ DE PETICIONS DE LA SOL·LICITUD DE PREINSCRIPCIÓ, CORRECCIÓ QUALIFICACIÓ AL·LEGADA I PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS SI NO S’HA PARTICIPAT EN EL PROCÉS DE PREINSCRIPCIÓ: del 12 al 16 de setembre de 2024.

6.3.- PUBLICACIÓ DE LA LLISTA DE SOL·LICITUDS QUE PARTICIPEN EN AQUEST PROCÉS AMB LA PUNTUACIÓ VALIDADA: 19 de setembre de 2024.

6.4.- LLISTA DE PLACES ASSIGNADES: 25 de setembre de 2024.

6.5.- MATRICULACIÓ DE LES ASSIGNACCIONS DEL PROCÉS DE GESTIÓ DE LES PLACES VACANTS: 26 al 30 de setembre de 2024.

 

REQUISITS D’ACCÉS

 

VIA ACCÉS TITULACIONS % PLACES RESERVA PRIORITAT
VIA ACCÉS 1 Persones que al·leguen el títol d’ESO i tècnic de grau bàsic 80% Prioritàries les sol·licituds de les persones que han acabat els estudis els anys 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024 respecte de les persones que han acabat en anys anteriors.
VIA ACCÉS 2 Per als alumnes que accedeixin via de la prova d’accés o que tenen exempció total d’aquesta prova, el cus específic d’accés o que tenen titulacions que en permeten l’accés*

 

*Persones que: han aprovat proves accés a la universitat, graduats universitaris i la resta que han obtingut titulacions i certificacions declarades equivalents als efectes d’accedir als cicles de formació professional de grau mitjà. Alumnat de PFI que han participat en les proves d’accés i les han superat o han obtingut l’exempció d’aquestes, que participen en el procés amb la qualificació obtinguda a la prova.

15%
VIA ACCÉS 3 Persones que accedeixen per la via de títol de tècnic/a o tècnic/a superior de formació professional. 5%
ACCÉS AMB CERTIFICATS PROFESSIONALITAT Per als alumnes que accedeixen per la via del certificat de professionalitat.

 

*Alumnes que han obtingut un o diversos certificats de professionalitat integrats en el cicle formatiu al qual es demana accedir. 

Es fa una reserva de 2 places per grup. Les sol·licituds s’ordenen per la mitjana de la qualificació obtinguda, de manera decreixent i, en cas d’empat s’aplica el resultat del sorteig.

 

 

CRITERIS DE PRIORITAT I DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA

 Qualificació mitjana dels estudis, del curs o del certificat de professionalitat que permeten l’accés a aquests cicles o qualificació de la prova d’accés, tenint en compte el següent:

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA:

  • Certificat de la qualificació mitjana dels estudis, del curs o del certificat de professionalitat que permeten l’accés a aquests cicles o de la qualificació del a prova d’accés.
    • Els alumnes que han finalitzat l’ESO a Catalunya a partir del curs 2017-2018 o que estan cursant 4t d’ESO actualment a Catalunya:
      • En general, no cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient. Aquesta s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.
      • Si s’ha obtingut l’ESO en un centre de formació d’adults o a l’IOC, sí que s’ha de presentar el certificat de qualificació mitjana de l’expedient, ja que no es poden obtenir.

 

  • Alumnes que han finalitzat l’ESO a Catalunya abans del curs 2017-2018 han d’adjuntar:
    • Certificació acadèmica de la qualificació mitjana de 3r i 4t curs de l’ESO.

 

  • Alumnes que al·leguen estudi estranger:
    • Si aquest estudi està homologat a Catalunya des de l’any 2016, no cal presentar res. La qualificació s’obté de l’aplicació de gestió d’homologacions.
    • Si aquest estudi no està homologat a Catalunya des de l’any 2016, cal adjuntar la credencial digitalitzada (escanejada o fotografiada per les dues cares) on consti l’homologació. Si en la credencial no hi consta o bé no s’ha resolt encara l’homologació, es pot demanar el càlcul de la qualificació mitjana al Departament d’Educació. (Important: si no es demana aquest càlcul al Departament o no es pot calcular dins el termini, es considera que és un 5).
    • Si l’alumne/a encara no ha finalitzat aquests estudis en el moment de la preinscripció i per això no s’ha pogut iniciar el tràmit d’homologació, es pot presentar una declaració responsable que té els mateixos efectes per al procés de preinscripció que la presentació del volant de matrícula condicional, que acredita que s’ha iniciat l’expedient d’homologació. En aquest cas, la qualificació es considera que és un 5.

 

  • Alumnes que han realitzat proves d’accés:
    • Els alumnes que han superat la prova d’accés en convocatòries de la Generalitat de Catalunya a partir de l’any 2011, no cal presentar-ne el certificat. El Departament obté la qualificació de l’aplicació de gestió de proves i es mostrarà en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb el barem provisional.
    • Els alumnes que han superat la prova d’accés en convocatòries de la Generalitat de Catalunya anteriors al 2011 o en altres comunitats autònomes, cal adjuntar la certificació d’haver-la superat digitalitzada (escanejada o fotografiada).
    • Les persones que han superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys l’any actual, cal adjuntar una còpia de la consulta dels resultats de la prova, escanejada o fotografiada per les dues cares (en el moment de la matrícula cal presentar al centre el certificat de superació de la prova).

 

  • Alumnes que al·leguen altres estudis que també donin dret a l’accés, com per exemple el Curs específic d’accés als cicles de grau mitjà (CAM), s’ha de presentar el certificat de qualificació mitjana de l’expedient.

 

IMPORTANT: en tots els casos què es preveu obtenir la qualificació mitjana de les bases de dades del Departament d’Educació, si al final no es pot obtenir i no es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional, cal fer una reclamació. Per fer-ho, s’ha d’utilitzar l’eina electrònica per enviar l’escrit de reclamació i el document de certificació de la qualificació mitjana durant el període establert al calendari per fer-ho.

 

Si no s’acredita la qualificació dins els terminis previstos, la sol·licitud no s’assigna.

  

PRESENTACIÓ SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA
  • Per poder utilitzar el formulari, el tutor/a legal (si l’alumne/a és menor d’edat o no compleix els 18 anys durant l’any en què es presenta la sol·licitud) o l’alumne/a (major d’edat o que compleix els 18 anys durant aquest any) s’ha d’identificar mitjançant un certificat digital, com ara el DNI electrònic o el sistema alternatiu d’identificació IdCAT Mòbil.
  • Les persones que no puguin utilitzar la sol·licitud electrònica esmentada, poden utilitzar el formulari en suport informàtic disponible al web preinscripcio.gencat.cat. En aquest cas, cal adjuntar al formulari el document identificatiu escanejat o fotografiat de la persona que presenta la sol·licitud per acreditar-ne la identitat.
  • FORMULARI ELECTRÒNIC DE PREINSCRIPCIÓ AMB CERTIFICAT DIGITAL: cal indicar el número identificador del RALC, el codi identificador de l’alumne o l’alumna. Tots els alumnes que han estat matriculats a Catalunya a partir del curs 2015-2016 tenen assignat un codi identificador del Registre d’alumnes de Catalunya, el RALC.

Aquest codi es pot Consultar Identificador de l’Alumne/a. La persona que faci el tràmit s’ha d’autentificar electrònicament. El portal sol·licita la data de naixement de l’alumne i, un cop validada, mostra la informació en pantalla. Es important verificar també tota la informació que hi apareix és correcta. En cas contrari, cal sol·licitar una rectificació de dades.

  • FORMULARI EN SUPORT INFORMÀTIC SENSE CERTIFICAT: cal adjuntar els següents documents identificatius:
    • Si és menor d’edat:
      • Certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal que aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
      • DNI del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne. Si el sol·licitant és estranger, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport i si és estranger d’un país membre de la Unió Europea li caldrà adjuntar el document d’identitat del país d’origen..
      • De manera excepcional, es poden acreditar les dades d’identificació o filiació de l’alumnat estranger amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o la directora del centre educatiu corresponent valorarà i examinarà la documentació presentada.
  • Si és major d’edat:
    • DNI, NIE, passaport o document d’identitat d’un país membre de l’alumne/a.