L’empresa Trasquilón, perruquers de Tarragona i Reus, ha rebut el Certificat d’Excel·lència en el servei FP dual, atorgat pel Departament d’Educació i Formació Professional. Aquesta distinció reconeix l’aposta per la formació professional dual i el compromÃs amb el desenvolupament de professionals de qualitat en l’à mbit de la imatge personal.
Fa anys que col·labora amb el centre de formació professional integrada Cal·lÃpolis de Tarragona formant alumnes dual als seus centres de treball, per integrar l’alumnat en l’entorn professional, oferint-los una formació especialitzada en l’à mbit de la imatge personal i proporcionant-los eines per a una trajectòria professional sòlida.
Van ser pioners amb la primera promoció de tot Catalunya en el cicle de grau superior d’Estilisme i direcció de perruqueria al 2013 amb dual i avui en dia encara tenen contractada aquella primera alumna de la primera promoció.
Més endavant també van formar alumnes dual amb el cicle de grau mitjà d’Estètica i bellesa i en segueixen tenint any rere any dels dos cicles formatius, oferint contractes laborals després de la seva formació.
La formació dual va més enllà de les prà ctiques tradicionals: fomenta l’aprenentatge i l’actualització constant de les tècniques, integrant l’energia i la visió de l’alumnat en el dia a dia al saló d’imatge personal i fa que la seva implicació contribueixi a la millora contÃnua.
El Sr. DÃdac Cuéllar, representant de l’empresa Trasquilón perruquers, la Sra. Eva Baldrich, coordinadora d’FP/dual del centre de formació professional integrada Cal·lÃpolis, com a institut impulsor, van liderar conjuntament amb el Sr. Tomà s Viñas del Servei de Programes i Projectes de Foment dels Ensenyaments Professionals, l’auditoria interna del procediment per verificar les evidències dels diferents requisits i identificar oportunitats de millora. Aquesta revisió contÃnua enforteix la gestió en l’acollida i formació de l’alumnat, garantint una inserció efectiva al món laboral.
Aquest esforç conjunt genera beneficis tant per a l’institut com per a l’empresa i, sobretot, per a l’alumnat, que incrementa el seu potencial d’ocupabilitat amb una formació en experiència real.
L’empresa Trasquilón perruquers, vol continuar sent una peça clau en aquesta col·laboració amb el centre educatiu, mantenint el compromÃs amb la qualitat i amb el servei d’excel·lència que ara se’ls reconeix.
Eva Baldrich
Coordinadora d’FP/dual de les famÃlies professionals d’Activitats fÃsiques i esportives i d’Imatge personal- Centre de formació professional integrada Cal·lÃpolis


