El passat 26 de setembre, l’Ajuntament de Sant Just Desvern va organitzar, per segon any consecutiu, una jornada dedicada a l’FP. Amb el títol “L’FP dual i el Certificat de professionalitat: una oportunitat per a persones i empreses” volia servir de punt de trobada entre empreses i centres educatius, per tal que l’alumnat d’FP dual i Certificats de Professionalitat poguessin realitzar les seves pràctiques en empreses del Baix Llobregat.
El plat fort de la jornada el constituïren dues taules rodones. Una primera amb experts del món organitzatiu empresarial i institucional i una segona taula rodona on es van compartir experiències viscudes per empreses i estudiants de l’FP dual.
En aquesta segona taula, diferents empresàries del sector industrial ubicades a St. Just exposaven juntament amb alumnes i exalumnes d’instituts del Baix Llobregat (Institut El Calamot de Gavà, Institut Antoni Algueró de Sant Just Desvern i també de fora com l’Institut Escola municipal de Treball de Granollers) les seves experiències posant de manifest que tot i que les empreses tenen vocació d’arrelament al territori, la mobilitat d’estudiants en la Formació Professional és una característica intrínseca d’aquests estudis. També va ser significatiu que totes les participants fossin dones, mostrant l’esforç d’una part de la població per normalitzar la figura femenina dins el món industrial.
La jornada va transcórrer en l’amplia i moderna Sala d’Actes de l’Institut Antoni Algueró i va concloure amb un espai de networking en les dependències contigües del Gremi d’Arts Gràfiques. entre empreses i centres educatius. La idea de la segona part era poder crear sinergies i ponts de tota mena, a més d’incorporar nou talent qualificat i especialitzat provinent de les aules educatives


