Tallers d’educació viària de la Guàrdia Municipal a l’alumnat d’ESO

• Els agents resolen dubtes del jovent i exposen la normativa relacionada amb els patinets i els ciclomotors.

Aquest dimecres 3 de maig s’han iniciat els tallers d’educació viària impartits per la Guàrdia Municipal de Vallromanes. Per començar aquesta sèrie de formacions i aprenentatges, adaptats a cada etapa educativa al llarg de les pròximes setmanes, els/les alumnes d’ESO han aprofundit entorn de diversos aspectes relacionats amb la conducció responsable i segura.

En primer lloc, els nois i les noies de 1r i 2n d’ESO han parlat sobre els Vehicles de Mobilitat Personal (MVP), com poden ser els patinets elèctrics, un mitjà de transport sovint utilitzat pel jovent i que, sovint, en desconeixen la normativa que cal aplicar. Amb la proposta “Patinet elèctric. Conviu, cuida’t i informa’t”, aquesta activitat tenia com a objectiu el fet de conscienciar que un patinet elèctric no és una joguina. A banda del col·loqui i veure alguns vídeos a la Sala Àgora, també s’ha dut a terme una dinàmica pràctica a la Sala Polivalent.

Tot seguit, l’alumnat de 3r d’ESO ha anat un pas més enllà en la formació i han reflexionat amb el taller “Els ciclomotors: conseqüències i efectes de l’alcohol i les drogues”. Ha estat aleshores quan s’ha obert un debat sobre els perills que implica prendre aquestes substàncies.

Per finalitzar, tal com han realitzat també els/les joves de 1r i 2n d’ESO, han fet una proposta pràctica a la Sala Polivalent, on s’han posat unes ulleres que recreaven els efectes de l’alcohol, havien d’agafar un pilota i realitzar un petit circuit. D’aquesta manera, s’han adonat de la pèrdua de visió i coordinació que pot generar el consum de begudes alcohòliques i les conseqüències que es poden desencadenar al volant d’algun vehicle.