Pla de Consum de Fruita

A L’ESCOLA LA FRUITA NO TÉ RIVAL

Campanya per promoure el consum de fruita entre els escolars > enllaç
Consisteix a distribuir gratuïtament fruita i verdura fresca als escolars de 2n. cicle d’educació infantil i de primària (infants de 3 a 12 anys) de centres educatius que ho demanin.
És una iniciativa de la Unió Europea que es fa efectiva per una acció coordinada dels Departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.
Els objectius són:
  • Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis de incrementar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, característiques, producció, l’estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.
Es pretén potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants, com ara augmentar el consum de fruites i verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu. I reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

Durant el curs escolar, una setmana de cada mes, es distribuirà fruita i/o verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat.
La fruita es repartirà entre els nens i les nenes dins del recinte de l’escola perquè en consumeixin durant l’esmorzar i/o el berenar.
Els centres educatius rebran un calendari on s’indicaran les setmanes en què es farà la distribució dels productes seleccionats i en què podran consultar informació sobre fruites i verdures.
Les escoles participants desenvoluparan activitats complementàries al consum de fruita.

Què és una ració de fruita?

– 1 peça mitjana de poma, pera, taronja, préssec, etc.
– 1 o 2 talls de síndria, meló, pinya, etc.
– 1 bol de cireres, maduixes, etc.

Què és una ració de verdura?

– 1 plat de verdura cuita, mongeta tendra, espinacs, crema de carbassó, minestra, etc.
– 1 o 2 tomàquets amanits, etc.
– 1 plat d’amanida variada, etc.

TRÍPTIC