EL MÈTODE AUCOUTURIER
La pràctica psicomotriu Aucouturier es basa en la comprensió de l’expressivitat motriu dels nens i nenes. Aquest mètode beneficia el desenvolupament dels propis recursos del nen i l’ajuda en el seu camí cap a la autonomia. L’infant es crea a si mateix a partir dels seus desitjos personals i les seves capacitats al desenvolupar els seus propis recursos.
La comunicació s’estableix en el cos i, és en aquest on es viuen i es recorden les emocions viscudes a partir de les relacions amb un mateix i amb els altres, les frustracions i les angoixes.
L’expressivitat motriu que planteja Bernard Aucouturier és la forma original en la qual l’infant manifesta la seva part més interna i inconscient des de les primeres interaccions amb el món exterior. Aquesta manifestació dels aspectes més interns es realitza a partir del joc lliure, una activitat espontània i permissiva .
Els infants parteixen de les seves necessitats emotives i motrius durant les sessions i, ells són els protagonistes del seu aprenentatge segons els seus interessos. Per tant, el psicomotricista que està durant la sessió no imposa sinó que acompanya a l’infant en aquest procés lliure.
L’objectiu general de la Psicomotricitat Aucouturier és desenvolupar la psique del nen o nena a través del cos afavorint el desenvolupament harmònic i global dels infants.
Objectius:
-Desenvolupar la funció simbòlica, és a dir el procés de simbolització i l’accés a la representació.
-Promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, cognitives, relacionals i emocionals.
-Afavorir el desenvolupament dels processos d’asseguració.
-Deduir l’historia més interna de l’infant i descobrir els elements que bloquegen la seva maduració, socialització i aprenentatge.
Psicomotricitat |