14 DE NOVEMBRE. DIA MUNDIAL DE LA DIABETIS

La diabetis tipus 1 (DM1) és una de les malalties cròniques més freqüents en la infància i l’adolescència. El Registre de diabetis de Catalunya, en funcionament des de l’any 1987, ens indica que, cada any, 120-140 persones menors de catorze anys presenten aquesta malaltia, de les quals 15-20 tenen menys de cinc anys en el moment del diagnòstic.

El diagnòstic d’una malaltia crònica en un infant sempre representarà un fort impacte psicològic per a la persona i l’entorn familiar, i té, a més, conseqüències socials gens menyspreables. És a dir, aquest fet implica canvis en la vida de les persones afectades i, mentre són infants, també en les seves famílies. S’ha de seguir una certa disciplina en els horaris d’alimentació. Tenir cura en el tipus d’aliments o a l’hora de fer exercici i posar-se insulina són activitats certament compatibles amb una vida normal, però no sempre fàcils de dur a terme pels canvis que comporten; en qualsevol cas, cal temps per adaptar-s’hi.

Des de l’escola volem fer costat als infants i familiars amb una petita acció simbòlica: ens hem pintat el dit, a on acostumen a punxar-se, de color blau (color representatiu de la malatia) ja què, sovint, acostumen a ser companys i alumnes del centre.

Si voleu veure fotos, cliqueu AQUÍ