Història

L’escola Santiago Ratés de Vilajuïga (Alt Empordà) és inclosa a l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya, obra de l’arquitecte gironí Josep Claret i Rovira (1908-1988). Aquest, va construir, en el mateix període, tot un seguit d’escoles que presenten una forma i estil semblant. A l’Alt Empordà hom pot trobar les següents: Escola Comarcal de la Jonquera, Col·legi Públic Empúries (l’Escala), Escoles de Vilamalla / CEIP Josep de Ribot i Olivas (Vilamalla), Escoles Unitàries / CEIP Marinada (Ordis), Escoles de nens i nenes (Terrades), Escola Unitària (Campmany), Escoles Nacionals / CEIP Pau (Pau), Escoles de Vila-sacra / Sala Polivalent (Vila-sacra), Escoles Noves / Escoles Nacionals (Portbou), Escola de Verges (Verges), Escola de Llançà (Llançà), Escoles d’Espolla (Espolla), les Escoles i cases dels mestres (la Selva de Mar).