Projectes d’escola

– PROJECTE PELE:

Gràcies a la participació del centre en aquest projecte, avui dia l’escola ofereix 3hores setmanals d’anglès a tots els alumnes de Primària. També s’ha innovat introduint l’aprenentatge de l’anglès a partir de P3.

Per tant, es treballa la llengua anglesa des de P3 fins a 6è.

A partir del curs 2017-2018 s’iniciarà l’Educació Física en Llengua Anglesa.

D’altra banda, per tal de consolidar l’aprenentatge de la llengua estrangera, anualment participem als concursos The Fonix i al concurs d’Oratòria de La Selva.

A nivell comarcal participem al projecte English Day amb l’alumnat de 6è.

Els mestres d’anglès participen al Seminari de mestres d’anglès de la comarca de La Selva.

Anualment l’escola sol·licita una auxiliar de conversa en anglès per reforçar l’aprenentatge de la llengua oral i adquirir fluïdesa verbal.

– PROJECTE DE RUTES PER CALDES:

El projecte de Rutes per Caldes neix el curs 2009-2010 arran d’una necessitat que es manifesta cada vegada més significativa a la realitat del nostre alumnat.

La població caldenca es troba distribuïda de manera que més de la meitat de la població viu en urbanitzacions, algunes molt allunyades del nucli urbà. Aquest fet fa que la vida relacional i social de les famílies disti molt de la vida de poble i es concentri bàsicament a la seva urbanització que acaba essent el referent urbà per l’alumnat de l’escola. Això desemboca en un desarrelament molt profund de l’alumnat que d’una banda desconeix la cultura, les tradicions, la quotidianitat, la història i la vida actual del seu municipi i que d’altra banda, aquest desconeixement causa una manca de participació en la vida caldenca que els condueix a un desarrelament molt profund del seu municipi.

El Claustre de mestres del curs 2009-2010 va decidir que calia fer quelcom i utilitzar totes les eines que teníem al nostre abast per comprometre l’alumne amb el seu poble i per intentar que el sentiment de pertinença anés guanyant camí. Aquest va ser el punt de partida d’aquest projecte que s’ha anat revisant i ha anat creixent de manera que actualment compta amb la participació de famílies, Ajuntament, entitats i empreses privades que han fet que esdevingui per a nosaltres un exemple de cohesió social i de comunitat educativa.

– Fomentar la creació d’un sentiment de comunitat educativa que superi el de comunitat escolar.

– Donar a conèixer els elements principals del municipi de Caldes de Malavella a l’alumnat.

– Treballar els elements principals de la cultura, la història, el folklore i les llegendes de Caldes.

– Investigar sobre la tradició termal del poble.

– Conèixer els elements geològics i ambientals del poble de Caldes.

– Analitzar el municipi, la població, la comarca i els elements vinculats.

– Propiciar l’arrelament dels nens i nenes de Caldes al seu poble.

– Desenvolupar el sentiment de pertinença com a caldencs i caldenques més enllà de la urbanització.

– Promoure un treball en xarxa entre diferents entitats, empreses i institucions caldenques.

– Cercar la implicació d’entitats, empreses i institucions amb l’escola i a la inversa.

– Cercar la implicació i el compromís dels nens i nenes amb el seu poble.

– Promoure el desenvolupament d’actituds cíviques, responsables i respectuoses amb el seu poble.

– Treballar un projecte interdisciplinar des de totes les àrees d’aprenentatge i seguint la mateixa temporització.

– PROJECTE ILEC D’IMPULS DE LA LECTURA:

El Claustre de l’escola va dur a terme una formació de tres cursos sobre el treball de la lectura i sobre com donar un nou impuls, noves estratègies i maneres de treballar la lectura des de totes les àrees d’aprenentatge.

Aquesta formació va canviar l’enfocament i la metodologia de treball de la lectura i va derivar en uns acords de Claustre que es desenvolupen a l’apartat curricular d’acords curriculars de centre.

L’escola parteix d’un treball sistemàtic de la llengua organitzat i seqüenciat per a tota la Primària. És un treball sense llibre de text amb un enfocament competencial.

L’escola participa a concursos literaris com el Concurs Joaquim Carbó o el Certamen de lectura en Veu Alta de La Selva.

A Infantil es fan proves de consciència fonològica i a Primària les ACL.

– PLA LECTOR:

L’escola aposta per donar la importància que mereix a la Biblioteca Escolar. Per això fa uns anys va participar al programa Puntedu d’impuls de les biblioteques escolars. Aquest programa té per objectiu potenciar la biblioteca escolar de tots els centres educatius com un espai de recursos on tant els alumnes com els professors, i tota la comunitat educativa en general puguin trobar informació en diversos suports. S’entén la biblioteca com un recurs fonamental per a l’adquisició de les competències bàsiques i el desplegament dels continguts curriculars, i com un element clau en l’assoliment de l’hàbit lector, la competència informacional i l’adquisició d’aprenentatges autònoms.

El programa dóna suport a les biblioteques escolars amb diverses accions i amb l’elaboració i difusió de materials i recursos específics que es troben enllaçats o referenciats en aquesta secció.

La biblioteca del centre s’obre a les hores d’esbarjo o de menjador pels alumnes que hi volen anar.

– APADRINAMENT LECTOR:

Projecte de promoció de la lectura que té per objectiu donar protagonisme als alumnes de final d’Infantil i de Primària que comparteixen uns espais de temps dedicats a la lectura, al seu aprenentatge i al plaer de compartir-la.

– PROJECTE MATEMÀTICA COMPETENCIAL:

L’escola ha establert una línia d’escola pel treball de la Matemàtica. Aquest nou enfocament se segueix de P3 a 6è i es basa en donar a les Matemàtiques un enfocament competencial, vivencial i basat en una matemàtica per a la vida.

També s’ha introduït dins l’horari de l’alumnat la Matemàtica manipulativa per a tots els nivells.

– PROJECTE DE PATI:

Durant l’hora d’esbarjo els alumnes tenen un material alternatiu de casa Milanta per a Infantil i de jocs tradicionals per a Primària. Els objectius d’aquest projecte són:

  • Oferir a l’alumnat jocs alternatius per a ocupar l’estona d’esbarjo.
  • Minimitzar els conflictes que ocasionen certs esports com el futbol.
  • Donar la possibilitat als alumnes que els costa provar coses noves que experimentin amb noves maneres de distreure’s durant l’estona d’esbarjo.
  • Mantenir l’ordre i la cura d’un material d’ús comú.
  • Fomentar els valors de col·laboració, cooperació i companyerisme.

– MEDI:

A banda del projecte de Rutes per Caldes l’escola aposta per una metodologia competencial i vivencial a l’àrea de Coneixement del Medi. És un enfocament basat en l’observació, la curiositat i l’experimentació.

Es fa un treball per projectes de P3 a 2n i de 3r a 6è seguim la mateixa metodologia de treball competencial i compromès amb l’entorn, el municipi i la comarca.

Es participa a activitats com l’Experimenta la ciència de la comarca de La Selva.

– HORT ESCOLAR:

L’escola disposa d’un hort escolar com a projecte d’AMPA, d’escola, d’Ajuntament i de menjador. Es realitza durant l’estona de menjador i compta amb un espai de compostatge.

– TAC I ROBÒTICA:

S’està iniciant un projecte de Robòtica a l’escola. L’ús de les tecnologies està present a la pràctica diària de l’escola i és una eina de treball habitual i quotidià que pretén formar alumnes competencials en noves tecnologies.

– PROJECTE ESCOLA ARTÍSTICA:

L’escola valora la importància que té per a la formació integral de l’alumnat l’àrea d’Educació Artística. Per aquest motiu basa la seva metodologia en la pedagogia Musical Activa i aposta per una pràctica competencial que fomenta el gaudi.

A nivell d’Educació Visual i Plàstica s’aposta pel coneixement en primera persona de les obres dels artistes locals.

L’escola participa en activitats de renom com la Trobada de Cants Corals de La Selva o el Cantània a l’Auditori de Barcelona.

Participem també a concursos com el Canicaldes o la Festa de la Malavella.

El mestre de Música participa al Seminari de Mestres de Música de La Selva.

– EDUCACIÓ FÍSICA:

L’escola aposta per donar la importància necessària als bons hàbits de salut i a l’activitat motriu. És per això que fem dues hores setmanals d’Educació Física a tots els nivells de Primària.

Es participa també al projecte de la Jornada esportiva de La Selva i es col·labora en l’organització d’aquesta des del Seminari de Mestres d’Educació Física.

– SEP D’ALTES CAPACITATS:

L’escola aposta per donar una atenció personalitzada a totes i cadascuna de les necessitats de l’alumnat. És per això que a banda del Suport Escolar Personalitzat normatiu, hem introduït un Suport per a l’alumnat amb Altes Capacitats.

– REVISTA ESPIETA:

L’escola publica anualment una revista inèdita feta pels alumnes que ofereix a tota la comunitat educativa.

– PROJECTE DE COHESIÓ SOCIAL:

Aquest és un dels projectes més importants de l’escola. Es basa en fer partícips a les famílies dels alumnes de les festes escolars i de diferents activitats pensades per ser compartides entre tots. Aquest projecte es concreta en diferents festes, activitats i tallers pensats per gaudir i participar plegats de la vida del centre.

* CANTADA DE NADALES PEL POBLE

* PESSEBRE VIVENT (cada dos anys)

* TALLERS DE MURALS FAMILIARS

* RUA DE CARNAVAL

* FESTA DE PRIMAVERA

* EXPOSICIÓ DE SANT JORDI

* PORTES OBERTES

* DIA DE LA MÚSICA

* FESTA DE l’ESCOLA

* GRADUACIÓ DE SISÈ

* ALTRES ACTIVITATS PUNTUALS: pintura del pati en comunitat, etc.

– PLA EXPERIMENTAL DE FRUITA  A LES ESCOLES:

Cada curs l’escola participa al pla de consum de fruita per a una alimentació sana. Es reparteix fruita i verdura fresca durant una setmana al mes i es treballen les propietats de cada fruita que es dóna.

Cada any s’elabora la memòria corresponent.

 – EDUCACIÓ PER A LA SALUT:

* Projecte de Salut bucodental

* Vacunacions a l’escola

* Activitats de salut: xerrada Diabetis, Mosquit tigre, etc.