Taller d’història “A tota màquina!” a 6è

Aquesta setmana l’alumnat de 6è ha realitzat un taller sobre la Revolució Industrial a Catalunya que té per nom “A tota Màquina! La Revolució Industrial a Catalunya”.

La industrialització es va donar en aquells indrets on la producció tèxtil tenia ja una forta tradició. Juntament amb la iniciativa d’alguns dels burgesos de l’època, va fer que Catalunya tingués un important creixement industrial.

Ens hem organitzat en grups i cadascun d’ells ha estat investigador d’un tema (la màquina de vapor, les condicions de vida dels obrers, les colònies industrials i els burgesos). Hem pogut manipular (muntant maquetes o fent funcionar una màquina de vapor, per exemple), així com, treure’n deduccions per tal de respondre un petit dossier que ens ha ajudat a explicar a la resta de companys i companyes quins han estat els fets que han marcat, en certa manera, la societat en què vivim.

La reflexió posterior ha estat molt enriquidora. A simple vista, podríem dir que la Revolució Industrial va ser un fet molt positiu per tota la societat. Però, no podem obviar les dures condicions de vida en què vivia la classe obrera: nens treballant des dels 7 anys, jornades diàries de 16 hores, dones treballant i realitzant tasques de la llar al mateix temps sense descans, discriminació a nivell salarial per raó de gènere, alimentació que no cobria les necessitats reals de la població, accidents laborals sobretot infantils per manca de mesures de seguretat, etc.

A continuació, us deixem un seguit de fotografies (clicar l’enllaç) que mostren les activitats realitzades durant el taller.

L’alumnat de 6è.