ARRIBA L’SPIRIBOL AL POMPEU

El passat 17 de març tots els nens i totes les nenes de Primària, de la nostra Escola Pompeu Fabra, van poder conèixer, jugar i gaudir d’aquest esport alternatiu conegut com SPIRIBOL. Sent, paral·lelament (amb el pagament d’aquesta activitat com a part de donatiu),  partícips i col·laboradors/es de la seva Fundació (Spiribol) que dóna suport/ajuda a aquelles persones que pateixen Càncer.

Per començar ens va explicar el seu orígen; procedent d’una família nombrosa d’Andalusia, del passat segle, que vivia a la muntanya i sempre que jugaven perdien les pilotes per la muntanya, van crear aquest invent d’enganxar una pilota a un pal i així evitar tantes pèrdues. Temps després, un familiar recuperaria aquesta idea, la reinventaria, crearia, dissenyaria i la difondria, a nivell mundial, donant-li cabuda com a un gran esport alternatiu. D’aquesta familia sorgiria el nom de PILOTA EN ESPIRAL, que poc després transformarien en un nom més comercial i internacional “SPIRIBOL” (versió pròpia de barrejar andalús-anglès).

I, coneguda la procedència d’aquest esport i la importància de la participació de cadascun dels i de les alumnes de CI, CM i CS, varen activar el cos, i dins d’un espai limitat amb el grup corresponent, van jugar i gaudir de diversos jocs que van facilitar la presa de contacte amb aquest nou material i la introducció a un altre esport on tothom té cabuda.

El Chus, l’expert i dinamitzador d’aquesta activitat, va engrescar, motivar i activar a tot l’alumnat, el qual va sortir amb moltes ganes de tornar a repetir.

Així doncs, sent una més de les milers d’escoles que ja formen part d’aquest projecte a tota Catalunya, a part d’Espanya i del món, i sent la primera en portar-ho a Vallirana, esperem que molt aviat puguem repetir l’experiència i anar millorant la nostra pràctica… I anar aconseguint més polseres.