5È FA REPTES FÍSICS COOPERATIUS D’ULTIMATE A EDUCACIÓ FÍSICA!

Aquesta setmana hem fet una sessió de REPTES FÍSICS COOPERATIUS de l’ULTIMATE a 5è a l’àrea d’Educació Física.

Potser us preguntareu: Què són els reptes cooperatius? Què és l’Ultimate?

Doncs bé, l’Ultimate és un esport alternatiu en què els equips són mixtos d’entre 5-7 persones, sense contacte i autoarbitrat. Es practica amb un disc volador (conegut moltes vegades com “frisbee”) i l’objectiu principal és fer avançar el disc fins la zona d’anotació mitjançant passades, sense caminar amb el disc i evitant que aquest caigui a terra o sigui interceptat per l’equip contrari. Es pot jugar en camp de gespa o a la platja, però nosaltres el practiquem a la pista de l’escola.

Ja portem un seguit de sessions amb la Unitat Didàctica “DESCOBREIX L’ULTIMATE!” i aquesta setmana ens hem posat a prova! Hem realitzat reptes per equips on hem posat en pràctica les nostres habilitats (llançaments, recepcions, entre d’altres). Per tal d’aconseguir superar tots els reptes, tot l’equip havia de participar; per això diem que són cooperatius.

Tots els grups hem disposat d’un plànol que ens ha ajudat a situar-nos a la pista i saber a quin repte havíem d’anar. A més a més, teníem graella de seguiment dels reptes i hem fet la valoració de tots els membres de l’equip. I això no és tot! Hem adoptat diferents rols (secretari/ària, animador/a, moderador/a, material i ordre) que ens han ajudat a superar les “proves” de manera eficaç.

I sabeu què? Ho hem aconseguit! Hem superat tots els reptes!

Ens han agradat tant que segurament farem més reptes.

A continuació deixem un seguit d’imatges de l’activitat:

FOTOGRAFIES DELS REPTES

L’alumnat de 5è.