EI 3 anys a la Fundació Miró!

Les Fades i els Dinosaures hem iniciat un projecte relacionat amb Joan Miró que s’engloba dins el Projecte Gresol on participa tota l’escola. Per tant, durant aquests dies hem començat a conèixer la vida de l’artista Joan Miró, així com algunes de les seves obres i formes de pintar a partir de la visita de les educadores Mercè i Noemí a l’escola, i la nostra sortida a la Fundació Miró.

Ens ha encuriosit la possibilitat d’experimentar com aquest artista expressava les seves emocions a través dels grafismes mironians, principalment la línia, el punt i la taca; hem pogut veure com les línies representen abraçades i ens fan sentir alegres i estimats; hem pogut sentir el càlid so dels petons que presentens els punts fent boletes rodones amb paper, així com conèixer altres elements recurrents en les obres de Miró: les llàgrimes, els estels, les llunes, entre altres. També ens hem acostat a totes aquelles emocions que Miró volia compartir amb nosaltres a través de les seves obres: la felicitat, l’enyor, la tristesa, l’estima, la tendresa…

Durant la nostra sortida a la Fundació Miró vam veure diferents quadres i tapissos on Miró juga amb el volum, les textures i els colors. I com de grans eren les seves creacions! També vam experimentar amb les eines que aquest artista feia servir per pintar creant entre tots i totes, a partir del gest i el moviment, el nostre mural sobre un gran llenç! Així que vam utilitzar pinzells, raspalls, esponges, gots, escorredors… i, fins i tot, vam pintar amb les nostres mans i peus! Ens vam convertir en autèntics artistes expressant amb alegria la creació de la nostra obra.

Però aquí no acaba aquest projecte! D’una banda, la Mercè i la Noemí ens han deixat molts recursos a les classes per a continuar expressant les nostres emocions i sensacions a partir dels colors i els traços al llarg del trimestre i, d’altra banda, tornaran a visitar-nos a l’escola el divendres 14 de maig per aprofundir en aquest projecte. De ben segur que aquesta última visita vindrà carregada de moltes sorpreses i creativitat!

Aquí teniu les fotografies del taller i la visita a la Fundació Miró de P3A

Aquí teniu les fotografies del taller i la visita a la Fundació Miró de P3B