EI 3A: Escola de fades!

Des que vam decorar l’entrada de la nostra classe després d’haver fet la tria del nom, les fades han aparegut tot sovint a les converses d’aula. A vegades mentre esmorzem provem de fer silenci a veure si les veiem passar… Més d’un ja assegura haver-ne vist alguna!!! Al llarg d’aquests mesos hem tingut la visita d’algunes “fades” que ens han proposat activitats, reptes, parlat de la seva relació amb la natura i amb les que hem conversat dels canvis estacionals de la tardor i l’hivern: la Fada Falguera i la Fada Gebrada. Esperem que ben aviat ens visiti una fada de primavera… Estem impacients! Com serà? Com ja sabeu també, a començaments d’aquest trimestre vam fer una sortida al MNAC on vam treballar l’expressió corporal. Desde llavors tot sovint ens movem representant diferents éssers màgics: fades, nans, follets… O inventem amb el cos quadres on apareixen fades i follets, és molt divertit!

Fa unes setmanes vam anar a visitar la biblioteca de l’escola… Ens estem fent grans i ens agrada molt sortir de l’aula i visitar altres espais de l’escola. Allà hi vam trobar una cistella plena de llibres de fades que ens han fet despertar noves inquietuds. Ens ha agradat molt mirar aquests contes i compartir-los amb els companys i companyes. Un d’ells va donar peu a parlar de la diversitat de fades que existeixen amb virtuts, poders i “càrrecs” ben diversos. Ho vam acabar relacionant amb les diferents qualitats que tenim cada un de nostres; ha estat molt  bonic sentir-nos-les dir els uns als altres.

Aquesta darrera setmana la classe s’ha omplert de màgia i ens ha semblat ben bé estar en una autèntica escola de fades, com les que apareixen als contes! Hem decidit construir les nostres pròpies varetes màgiques perquè sabem que tota fada en té una.  Hem fet pasta de sal per fer-ne la forma, l’hem punxada en un pal de colors i un cop assecades les hem decorat amb allò que més ens agradava.  Alguns infants però, diuen que no funcionen: que els falten piles!!! Altres en canvi, recitant alguns dels encanteris que hem anat aprenent al llarg del curs, les sacseixen fent volar la seva imaginació i fan màgia!

A finals de setmana un conte ens va despertar l’interés per les pocions màgiques i encanteris que fan les fades… Nosaltres també en vam voler fer! Recipients transparents, diferents líquids i sòlids, una mica de brillantina, elements de la natura, alguna cosa per remenar, molta imaginació i… Visca l’experimentació!   Amb molta cura i atenció tothom va pensar quin encanteri volia aconseguir, desenvolupant la seva creativitat, experimentant, compartint i gaudint de la descoberta dels altres. Tot jugant ens hem fixat en com és la dissolució de diferents líquids i sòlids, ens hem iniciat en el treball cooperatiu tot organitzant-nos les tasques a realitzar entre un grupet petit d’infants, hem après a posar-nos d’acord, a compartir el material… Quin munt d’aprenentatges!!! Dilluns, en rotllana, observarem les posicions resultats que vam guardar i  farem conversa.  Però… D’entrada us asseguro que els diàlegs que es generaven mentre feien l’experimentació no tenen desperdici… “La meva és per convertir-te en un arc de sant Martí perquè té molt colors”, “A mi em farà ser l’Spirit, he de remenar molt ràpid!”,  “La vols barrejar amb la meva?”, “Si tu em deixes la cullera, jo et puc donar això…”, “Però, quan ens la beurem?”, “Ui m’ha caigut una mica de poció als pantalons, què passarà!?”

Vigileu famílies amb què us converteixen aquestes Fades… Hem sentit idees molt i molt divertides! Ja ho veieu estem gaudint molt fent aquest projecte. Ah per cert en aquesta classe tenim banda sonora per excel·lència! Segur que més d’un ja heu sentit els vostre fills i filles cantar aquesta cançó… La tercera estrofa desvela el nom de la propera fada que ens visitarà a l’aula. Seguim!

Aquí podeu veure més fotografies de tot el que estem fent!