EI 3A al MNAC: Dansa de fades i follets!

La setmana passada, dimecres 3 de febrer, la classe de les Fades vam anar al Museu Nacional d’Art de Catalunya. Feia uns dies que la Fada Gebrada ens havia convidat a conèixer la seva amiga que viu en aquest museu, situat dins un Palau molt i molt gran de la muntanya de Montjuïc.

Vam anar fins allà en autocar i en arribar, abans de començar la visita,  vam esmorzar en un lloc privilegiat: quines vistes de Barcelona! Davant del nostres ulls s’alçava un palau ben bé de película, que tots i totes observavem fascinats.

En acabar vam entrar silenciosament al museu impressionats per la bellesa i immensitat d’aquell espai i,  de seguida ens va rebre la Mònica, l’educadora del museu que ens acompanyaria durant la visita. Ella va ser qui ens va presentar la Fada Goteta d’Aigua, una titella que ens va convidar a conèixer tots els seus amics fades i follets. També ens va proposar ajudar-la a buscar la seva vareta perduda i en definitiva ens va animar a endinsar-nos en un món màgic dins el museu!

Durant la visita vam observar amb atenció algunes obres de la col·lecció d’Art Modern del simbolisme català del MNAC: Nen pompeià (Arcadi mas i fondevila), El triomf del Dia sobre la Nit precedit de l’Aurora (Antoni Caba), Febrer: Paisatge (Joaquim Vancells), Nova primavera (Apel·les Mestres) i Mobles de Casa (Gaspar Homar). Tot jugant amb la nostra imaginació vam anar descobrint els personatges que es representaven a les obres: el follet del flautí, el follet del dia i la nit, la fada aurora, el follet de la rosada, nans invisibles, minairons i nans del bosc màgic. Durant el recorregut vam jugar a recrear amb el nostre cos aquests personatges fantàstics posant èmfasi en l’expressió corporal i la llibertat de moviment. També vam descobrir la seva relació amb la natura, de què s’encarregava cada un d’ells, i la música que tant els hi agrada!

En acabar el recorregut per les diferents sales del museu vam ballar tots plegats la dansa de les fades i follets amb  els moviments que havíem après durant el matí, i ens vam despedir de la Fada Goteta d’Aigua. En aquesta sortida doncs ens vam introduir en el món de l’art a través del món imaginari de les fades i follets. Vam aprendre un munt de coses que ens han despertat nous interessos que de ben segur seguirem investigant!

Vam gaudir molt de la sortida i ho vam fer tots i totes molt bé!!! Ara quan arribem a l’escola alguns infants encara pregunten: Avui agafarem l’autocar? Sembla que això de sortir de l’escola amb el seu grup classe i les mestres els hi ha agradat moltíssim!

Aquí teniu les fotografies de la sortida