XERRADA NÚRIA MARÍN COMUNITATS D’APRENENTATGE

Benvolgudes i benvolguts !!!

Avui, 21 de febrer de 2024, ha estat un dia especial i molt significatiu per l’equip docent de l‘escola Pardinyes Comunitat d’Aprenentatge: mestres, especialitstes, tècnics del món educatiu i aprenents de la universitat de Lleida, hem gaudit de la presència i professionalitat de la Núria Marín, gran experta en Comunitats d’Aprenentatge amb una llarga trajectòria professional que la va fer guardonada amb la Creu de Sant Jordi el 2019.

A la biblioteca de l’escola hem fet una jornada de formació interna a través d’una xerrada envers les actuacions educatives d’èxit de les comunitats d’aprenentatge. Ens hem centrat en dues temàtiques d’especial interès per la nostra escola: la participació de les famílies i el model dialògic de prevenció i resolució de conflictes.

L’activitat s’ha organitzat en dos torns al llarg del mati per on hem passat tot el claustre i poder així continuar amb la nostra jornada lectiva amb  normalitat. Ens han acompanyat  mestres d’altres comunitats d’aprenentatge de la ciutat de Lleida.

Moltes gràcies, Núria, per compartir amb nosaltres el teu temps, dedicació i coneixement !!!

Persones com tu fan que el somni per una societat millor, a través de les nenes i dels nens, sigui una realitat i ens hagis transmès la teva convicció i entusiasme en seguir somiant a través de les comunitats d’aprenentatge.

Fins ben aviat !!!

Equip Directiu Escola Pardinyes Comunitat d’Aprenentatge

Núria Marín García (Terrassa1960) és una docent catalana, guardonada amb la Creu de Sant Jordi el 2018.[1]

Fou durant 33 anys, docent i directora de l’Escola Mare de Déu de Montserrat de Terrassa, situada en un barri amb un alt índex de població nouvinguda i catalogada com a centre d’alta complexitat. Sota la seva direcció, d’ençà el curs 2000-2001 en què professorat i famílies van decidir transformar aquesta escola pública en una “comunitat d’aprenentatge”, el centre ha obtingut uns resultats en competències acadèmiques per damunt de la mitjana catalana, amb una significativa reducció del fracàs escolar i de la conflictivitat.

És regidora de l’ajuntament de Terrassa i portaveu del grup municipal Tot per Terrassa des de les eleccions municipals de 2019.[2]