Trets d’identitat

• Som una escola que s’esforça en adaptar-se i actualitzar-se per assolir la màxima qualitat, una escola que aprèn.
  • Una escola acollidora, oberta i dialogant amb un ambient familiar que afavoreix una relació propera entre mestres, alumnes i famílies.
  • Una escola socialitzadora que educa en les estratègies per a resoldre dificultats i conflictes fomentant la salut, el benestar propi i per a conscienciar dels drets i deures que comporta la vida en societat.

PILARS PEDAGÒGICS/BASES DEL MODEL EDUCATIU

• Treballem des d’una perspectiva globalitzadora que ens ajuda a potenciar en els nostres alumnes les capacitats i competències que els permetin donar respostes als problemes reals en tots els àmbits de desenvolupament personal, siguin socials, afectius o professionals. Per això aprenem als ambients, tallers, descoberta i projectes.
  • Qualitat educativa afavorint que els alumnes assoleixin les competències i estiguin preparats per als reptes de futur.
  • Cada alumne és únic. Oferim atenció individualitzada i personalitzada adaptada a les seves necessitats.
  • Treballem per a formar alumnes competents digitalment. Treballem la robòtica i inici a la programació. Utilitzem iPad’s i ordinadors com a eines d’aprenentatge i coneixement.

OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS

• Formació de persones creatives, emprenedores, crítiques, competents en tecnologies, amb habilitats socials i que s’adaptin als nous entorns laborals.
  • Assegurar l’aprenentatge competencial en què l’alumne assumeix un paper actiu, construeix el seu propi coneixement a través d’una actitud reflexiva i crítica.
  • Garantir l’atenció a la diversitat des d’un plantejament global de centre per a cobrir les necessitats educatives de l’alumnat respectant els i ritmes i els processos interns dels alumnes.
  • Donar importància a l’acció tutorial amb el seguiment i l’atenció personalitzada.
  • Possibilitar que cadascun dels nostres infants aprengui a aprendre, donant més importància al procés que al resultat.

PROJECTES I ACTIVITATS DESTACABLES DEL CENTRE

• Escola oberta als projectes innovadors. Formem part de les Xarxes pel Canvi.
  • Ambients a infantil: Són una nova metodologia de treball que es fonamenta en l’aprenentatge a partir de l’acció del mateix infant. Les mestres preparen cada ambient oferint uns materials i uns espais molt motivadors pels alumnes.
  • Dinamització de la biblioteca escolar fomentant l’impuls a la lectura.
  • Entorns matemàtics.
  • Aprenentatge de l’anglès des dels 4 anys i Speaking en grups reduïts.
  • Programa d’Activitats Escolars (PAE) relacionades amb l’esport organitzat per l’ajuntament de Barcelona.
  • Projectes artístics: Cantània, Dansa Ara i Teatre Musical.
  • Projectes digitals: Reconeixement escola STEAM, participació al programa FAIG del cesire #Retotech de la Fundació Endesa i col·laboració amb la UOC en la “Gira de transformació digital”
  • Participació al projecte “Transformem els patis”
  • Programa Èxit.
  • Projecte: “Expliquem el barri”
  • Pla de Consum de Fruita.
  • Hort Escolar.

CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA

• Una hora més de classe diària per aprofundir i consolidar projectes.
  • Noves metodologies encaminades a incentivar l’autonomia i l’aprenentatge vivencial, l’esperit cooperatiu i el pensament crític i creatiu.
  • Organització flexible i adaptable per atendre les necessitats dels alumnes en l’entorn més normalitzat possible. El tipus d’agrupament es revisa constantment.
  • Diferents formes d’organització en les àrees instrumentals en funció dels objectius a treballar: desdoblaments, reforços i / o dos mestres a l’aula.
  • Petits grups de treball a Educació Infantil i Cicle Inicial per atendre les diferents maneres d’aprendre i desenvolupar l’autonomia.
  • Tallers Internivells per afavorir l’aprenentatge entre iguals.

ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ

• Oferim estratègies perquè els nostres alumnes puguin gestionar les emocions i tinguin recursos per a la resolució pacífica dels conflictes.
  • Considerem important la participació de l’alumnat a partir de les assemblees de delegats on poden expressar les seves inquietuds.
  • Participació de les famílies en activitats escolars.
  • Relacions de coordinació i col·laboració amb els diferents serveis educatius i altres centres de la zona participant en activitats culturals i educatives proposades per les entitats de l’entorn sempre que siguin coherents amb el PEC: Casal d’avis de Porta, Can Verdaguer, Biblioteques Municipals…
  • Col·laboració amb l’ajuntament de Barcelona: ludoteca, casal d’estiu i patis oberts.
  • Coordinació amb Escola Bressol Municipal Ciutat de Mallorca.

El nostre Projecte Educatiu inclou el Projecte Lingüístic

També podeu consultar les Normes d’Organització i Funcionament del Centre NOFC