HISTÒRIA DE L’ESCOLA PALMA DE MALLORCA

1977 – Els primers alumnes de la Sóller

Amb aquests nens va començar la reivindicació veinal : “Cap nen o nena sense escola ” i “Cap mestre sense feina”

1977 – A reivindicar!

Després de les classes calia fer-se notar per aconseguir els seus propòsits: veïns, famílies, alumnes, mestres… tots a manifestar-se per a aconseguir una escola pública en condicions. Això del fons , això que té un rotul “de disseny” són els baixos que van haver d’ocupar per fundar l’Escola Sóller.

Escola “Sóller” a la Plaça Sóller

Es va anomenar Sóller lògicament perquè era a la plaça Sóller. No va ser fins que van construïr la nova escola al passeig de la Ciutat de Mallorca que va canviar el seu nom pel d’escola Palma de Mallorca.

1977 – L’alumnat fundador

Aquí surten gairebé tots els alumnes -i alguns professors/res- fundadors del moviment assemblari (també surt una mare). La fotografia es va realitzar a la plaça Sóller, el pati de “l’escola”.

1977- Al solar que feia de pati on feien l’esbarjo algú va escriure: “Aquí queremos una escuela”

… i en un temps rècord de 7 mesos vam aconseguir tenir-la: Guau! Lluitar fort i seguit servia per aconseguir coses!

1977 – L’associació de veïns i veines de Porta va ser el lloc on van iniciar temporalment les classes

El local de l’Asociació de Veïns va ser el primer lloc on van començar les activitats escolars. Els mobles eren un regal de Mobles Velia.

1977 – Feia tant de fred als “locals”…

… que havien de fer les classes folrats de roba.

1977 – El mètode de reivindicar estava molt “de moda”

Els mestres, alumnes, pares, veins i persones properes es sumaven a la manifestació. Van arribar fins i tot a tallar la circulació de la zona durant mitja hora. La reivindicació era molt clara: s’havien d’aconseguir contractes per mestres que ja estaven treballant als “locals” de la que aviat seria la “futura escola Palma de Mallorca”.