Un matí a la vall de Sant Daniel

El divendres 23 d’octubre vam anar d’excursió a la Vall de Sant Daniel.

En Lluís, la Georgina i en Jordi ens van acompanyar.  Primer de tot vam anar a una plaça a esmorzar, allà hi havia uns nens que  intentaven pescar capgrossos.

Després d’esmorzar vingué  l’Helena que va ser la nostra guia durant dues hores. Vam caminar una estona i al cap d’uns minuts ella ens va dir que féssim silenci i en Jan va endevinar que l’ocell que es sentia era un Pit-roig. Vam continuar caminant fins a la font del Bisbe, allà l’Helena ens va explicar que el pont del costat de la font era l’únic de l’edat mitjana que es conserva a Girona.

Al llarg del matí, la guia ens va presentar unes quantes plantes i ens va explicar d’on prové el nom dels  plataners. Es diuen així pel seu tronc, que és d’un color platejat. També ens va portar a la plaça de la Sardana que és on hi havia l’escola dels  nens de St. Daniel.

Pel camí vam trobar una mena de marge per bicicletes i el vam fer servir de tobogan. El punt més llunyà del recorregut era el Turó d’en Garcia.

La tornada es va fer una mica llarga estàvem cansats i ens feien mal les cames, sort que era divendres i ens esperava el cap de setmana.

Notícia creada amb diversos fragments de textos dels alumnes de 4t.