Sortida a Les Hortes de Santa Eugènia

Les hortes és un lloc on hi ha moltes plantes i hortalisses que vam tastar. Vam caminar 10 quilòmetres des de l’escola Verd fins allà. En Francesc i en Xesco ens van explicar moltes coses que no sabíem. Vam fer activitats, anàvem amb dos cursos més, vam atrapar insectes, podíem córrer més que al pati de l’escola perquè hi havia una esplanada gran i a l’hora de dinar estàvem morts de gana.

Vam començar visitant Can Po Vell, que és un lloc on hi ha un taller en el qual hi estudien nois i noies. És la casa d’una associació de pagesos que hi pots participar gratuïtament per tenir un hort allà. Hi ha llista d’espera de l’Ajuntament perquè no hi ha prou horts per tanta gent. Cada família pot aconseguir un hort.

A Can Po Vell també hi ha un hivernacle. És un lloc on hi fa calor i hi ha humitat. Hi ha plantes, però en aquest cas només hi guarden palla, fems, adob, carbó, carretes, uns “formatges” per fer créixer gírgoles i xampinyons, farina de roca i planter.

Després de l’hivernacle vam veure els horts. Vam passar per un caminet entre les matrius. De 300 horts que hi ha, si en vols un, el pots demanar a l’Ajuntament de Girona. La diferència entre una matriu i un tros és que un tros té un nombre i la matriu no en té. Una matriu està feta de trossos i cada tros fa sis metres d’ample i deu metres de llargada.

Per finalitzar la visita a les hortes en Francesc ens va ensenyar el seu hort. Ell planta de manera ecològica, o sigui, no fa servir productes químics. Vam veure escarola, menta, ceba, flor comestible un xic picant…

Ell fa servir la fanga en comptes d’un multicultor perquè el multicultor mata als insectes.

A mig camí del Pla dels socs ens vam parar a fer un dossier d’observació, vam veure el riu Ter i un Martinet blanc.  Llavors, vam buscar un lloc per dinar tranquil·lamenti vam tenir temps per jugar a excavar, caçar insectes, xerrar…

Va ser una experiència fantàstica i si voleu tenir el vostre hort, us recomanem posar-vos a la llista d’espera.