El món que ens envolta

Aquests dies estem veient una altra perspectiva del món que ens envolta, hem vist que hi ha algunes zones que algú va decidir construir-hi un mur que separava ciutadans que eren amics o familiars. Uns es quedaven a dins i d’altres a fora, sense poder passar a l’altra banda del mur. En Ferran, el noi que ens va venir a fer aquest taller, va posar-nos un mur que dividia la nostra classe en dos perquè ens poséssim a la pell d’aquells ciutadans. Nosaltres vam escriure el que sentíem a la paret del mur.

A més a més, hem escoltat la cançó  ON ÉCRIT SUR LES MURS de l’àlbum “Un monde meilleur” que va editar UNICEF el 20 de novembre de l’any 2015 per commemorar el Dia internacional dels drets dels infants, escrita els 1988 per Demis Roussos. La podeu aprendre clicant sobre la imatge.

870x489_kids_united

Després de parlar sobre el tema hem fet algunes reflexions i convençuts que el respecte per a les persones de totes les cultures, siguin com siguin, és un dret, hem arribat a la conclusió que la solució és que tots puguem viure en pau. Per això, aquest mes de desembre ens podreu sentir cantar una altra cançó (en anglès) amb un missatge de pau, que va ser composada el 1971 per John Lennon amb la intenció pacifista de demanar als Estats Units aturar una guerra al Vietnam. Es titula WAR IS OVER (IF YOU WANT IT), i la podeu escoltar a aquí:

R-628431-1282596042.jpeg

www.discogs.com

Aquests són els titulars que hem pensat els nens i nenes de 5èA per aquesta notícia:

LA PAU AL MÓN.

A L’ESCOLA FEM LA PAU.

VOLEM PAU.

MURS QUE DESTROSSEN LA PAU.

LA PAU I EL MÓN.