El menú dels nens/es de 5è

Els alumnes de 5è hem creat un menú de tota una setmana per als nens i nenes que us quedeu a dinar al menjador de l’escola.

Hem fet aquest menú perquè  hem estudiat els nutrients i el procés digestiu.

Hem seguit els següents passos:

Primer de tot, que el menjar fos equilibrat i variessin els hidrats, les proteïnes, les vitamines i els minerals.

Després, que no tingués sucre afegit, ni sal, ni additius.

Finalment, vam intentar que el màxim del menjar fos Km 0, això vol dir que els aliments no venen de llocs llunyans sinó que són de granges de proximitat perquè si s’han de transportar amb vehicles contaminen el món.

Unes setmanes després, va venir la nutricionista de l’escola a perfeccionar-nos el menú (tot i que ja l’havíem fet molt bé) i a donar-nos algun consell per millorar-lo.

Ens va explicar que normalment l’AMPA de l’escola compra els aliments a botigues locals (que no siguin grans cadenes). I procura que tot el menjar sigui de temporada (per exemple, si les maduixes creixen a la primavera cap al maig no les mengem al novembre). Pensem que tots nosaltres també ho podríem fer a casa nostra.

Aquest menú el podreu tastar l’última setmana de març! Us apunteu a provar-lo?