APILO XII: Les piles al planeta reciclatge

Els alumnes de l’Escola Verd participem al projecte Apilo. Es tracta de recollir el màxim de piles i bateries dels aparells electrònics que tinguem a casa o que puguem aconseguir i tirar-les a la paperera expressa per a aquest projecte.

Amb la col·laboració de més de mil escoles, Catalunya recicla el 75% de les piles i bateries.

Els nens i nenes de 5è som els responsables de promoure aquest projecte a l’escola. Per això hem dissenyat uns cartells per presentar el projecte Apilo a les diferents classes.

També hem fet un taller on se’ns ha explicat el projecte. I a més vam poder fer una petita experiència: encendre un led que formava part d’un circuit de llimones, monedes de coure de 5 cèntims, cargols i cables amb pinces de cocodril per connectar-ho tot. La llimona feia de bateria ja que el seu líquid àcid feia d’electròlit. Tres llimones tenen l’energia necessària per encendre un led. Les monedes de coure i el cargol feien d’electrodes.

Ara toca recollir totes les piles i bateries que puguem i portar-les a l’escola.