6à Setmana Solidària

Aquest curs els alumnes de 4t ens hem encarregat de recollir, classificar i recomptar els aliments que han portat els nostres companys de l’escola per col·laborar amb les famílies més necessitades de la ciutat.

Primer vàrem passar per les classes a recollir els productes que els nens i nenes havien portat i els anàvem classificant en capses de llet, oli, pasta… Al mateix temps comptàvem de cinc en cinc els productes de cada tipus i ho registràvem en una taula.  El recompte total va ser de:

·        Llet: 127 unitats

·        Oli: 55 unitats

·        Llaunes: 164 unitats

·        Neteja: 117 unitats

·        Galetes: 57 unitats

·        Pasta: 107 unitats

·        Llegums: 57 unitats

·        Potets infantils: 40 unitats

·        Varis: 17 unitats

·        Cereals: 5 unitats

Perquè tothom pogués veure i saber d’una manera ràpida la quantitat de cada producte i el recompte total, vàrem decidir fer una gràfica de barres ben gran i penjar-la al porxo del pati. Les barres de cada aliment les vàrem fer amb post-its de diferents colors i cada post-it representava 5 unitats.

Com que a 4t ja som experts en l’operació de la suma, us podem assegurar que hem recollit entre tots 746 unitats d’aliments (capses, ampolles, bosses…).

Moltes gràcies a tots!