Un pas que ens neguiteja

Les famílies, les mestres i els alumnes, a Grans, hi ha un pas que ens neguiteja, és un pas que implica fer-se gran i canviar d’etapa i per aquest mateix motiu ens neguiteja, ens provoca incertesa i inseguretat, ens col·loca en una situació de desconcert que no podem controlar… És el canvi de centre, passar de l’escola a l’institut, passar de ser els més grans als més petits, passar d’allò petit i controlat a allò gran…

Però, aquest any, tenim una gran sort!!! El divendres passat es van presentar els que ara fan primer d’ESO per orientar-nos, acompanyar-nos, explicar-nos cosetes d’aquest pas. Vam poder compartir els neguits i allò que necessitem saber, i ells i elles, van poder explicar-nos allò que creien que ens preocupa i que faci que el pas sigui més calmat.

1. Joaquin

A mi em neguiteja passar a l’institut perquè és com alguna cosa molt més gran que l’escola, hi ha molts deures, és més dur, el dia a dia.

Per això em va agradar que vinguessin els de primer d’ESO a visitar-nos i a calmar-nos de la por (que almenys jo tenia). També ens van ensenyar tot el que portaven a les motxilles, llibres de mates, d’anglès, de música.

Després la Maria va fer preguntes tant als de sisè com als de primer d’ESO, però era tard havíem de marxar.

Em va agradar molt que vinguessin.

2. Lucía

El divendres estàvem fent classe normal i de sorpresa van venir els que ara fan 1er d’ESO. Nosaltres volíem fer una trobada amb ells i vam aprofitar per fer-la aquella tarda.
    Ens van explicar una mica la vida a l’institut, les assignatures, els patis, les classes… També ens van ensenyar els llibres, les agendes… Ens van respondre algunes preguntes que ens neguitejaven.

Crec que ens va anar molt bé a tots els de 6è que l’any que ve hem d’anar a l’institut.

Estava nerviosa per aquell canvi de primària a secundària ja que canvia bastant, però aquella tarda em va anar molt bé i em va tranquil·litzar.

3. JAN( $ _ $ )

Primer estava molt nerviós d’anar-hi, però des que vam parlar sobre l’institut ara ja estic més tranquil. Hauré de canviar horaris i la meva forma de viure.
    Vull anar a l’institut perquè conec molta gent de l’institut i veuré gent que ja ha marxat de l’escola.
    M’hauré d’adaptar a tenir molts deures.
    A més a més, les motxilles pesen un munt, ja que en vaig aixecar una i gairebé em “desmaio”.
    M’ha agradat molt que vinguessin, estic molt content.👍❤