ACOMIADEM EL CURS

Som el vent que sap canviar de direcció.

Som la llum que arriba sempre abans del tro.

Som la nit que balla totes les cançons.

Som el dia sempre que ix el Sol.

Tal com diu La Fúmiga a la seva cançó Addictes a viure, ens trobem que tots i totes ens hem hagut de reinventar per poder acompanyar-nos.

Aquest curs el començàvem amb el desig profund de què les coses tornessin a lloc, poder viure sense restriccions i tornar a la normalitat com la teníem concebuda. Ho hem fet, ho hem aconseguit… Ha sigut dur, el procés ha estat difícil, un altre cop les persones adultes de l’escola, monitores, equip docent, aprenents… hem hagut d’entomar funcions que no ens tocaven per pal·liar els desastres dels nostres governs i departaments, ens hem trobat sense recursos i hem hagut de deixar la docència per atendre altres necessitats: necessitats de la canalla i de les famílies molt més urgents, necessitats per sufragar les mancances de la societat emmalaltida.

I en sembla molt llunyà, l’ús de la mascareta i el control social… Però ha sigut just al tercer trimestre quan hem tornat a viure amb una falsa normalitat.

I, a les que l’educació i el contacte amb la societat ens sembla vocacional. Aquest curs també ha tornat a passar, que els dies grisos, quan hem arribat a l’escola, s’han reconvertit en més portables, per la força d’una rialla, d’una salutació, d’una carícia i d’una abraçada… Ser mestra vol dir això, deixar els maldecaps fora de l’escola i viure cada dia intensament, amb ganes d’aprendre de tot i tothom i amb ganes d’oferir totes aquelles fortaleses que tens per formar petits i petites. Ser mestra també vol dir estar amb les famílies i millorar amb el dia a dia per poder acompanyar cada vegada més i millor als infants.

Les sortides han pres un paper molt important, aquest curs, la retrobada i el compartir entre tots els membres de la nostra petita gran comunitat ha està el pal de paller per poder passar aquesta temporada d’aïllament, restricció social i individualisme.

L’equip docent són el Toni, la Conxita, la Laura, les Gemmes, la Maria, la Sílvia, la Irene, la Ingrid, aquest curs, han sigut heroïnes de la societat. Poc se’n parla del que ha passat a les aules i de com hem quedat de trastocats per aquesta crisi en tots els àmbits. Han estat pacients, empàtiques, implicades, simpàtiques… Gràcies.

L’Anain i la Karme han procurat el millor per als nostres petits durant les estones del servei de menjador. Elles són vitals per poder tenir una continuïtat durant tota la jornada. Elles també han estat exposades als canvis i el ritme trepidant de les restriccions i decisions preses a corre-cuita. Han demostrat tenir paciència i saber fer.

Acomiadem també al Lluc, l’Ares, l’Ana i l’Abril. A ells se’ls acaba aquesta etapa. Recordar-vos que l’escola sempre serà casa vostra. I això, què tot vagi bé, que us sentiu compresos i compreses, que us respectin i que respecteu, que creixeu sanament tolerant i apreciant als que us envoltem, que us acompanyeu allí on les famílies protectores no arribem, que la base d’aquesta escola us serveixi per poder continuar la vostra formació…

La Maria, l’Alba, l’Ares i el Jordi també han estat molt connectades a nosaltres durant el curs. Han aportat joventut, teoria, reptes… Ells són molt importants pel caminar diari de l’escola. Els hi desitgem un bon camí professional i laboral!!!

La Conxita també ens plega!!! Però ens deixa bagatge, experiència, saviesa, fermesa… I sabem que no la perdrem del tot, del tot… Ens ha dit que vindrà a ajudar sempre que vulguem.

Compartir els dos cursos amb la Ingrid ha estat tranquil·litat i complicitat. Entén perfectament com ens sentim i sovint aporta aquella altra manera de veure les coses que ens permet entendre el context.

Més canvis, totes les famílies vau rebre la carta que deia que bufen vents nous a l’escola.  La Gemma pren el relleu, amb ella anirem fins a la fi del món amb serenitat, fermesa, seguretat i reflexió… Gràcies Gemma… Ens esperen uns anys molt feliços i plens de reptes!!!

Avui, per acomiadar-nos hem organitzat l’escola amb estacions o espais. Són estacions que mostren una mica el que fem durant el dia a dia. A cada estació amb un adult de referència i una proposta que han explicat els infants assignats.