VISITEM MAS MIRÓ, A MONT-ROIG

Avui hem tancat el segon trimestre de la millor manera: hem fet una sortida d’escola! Hem anat fins a Mont-roig del Camp a visitar Mas Miró, la masia on va viure, estiuejar i pintar l’artista Joan Miró. A través d’uns tallers, hem seguit descobrint l’obra d’aquest artista reconegut internacionalment. El més petits han fet el taller Escoltant el crit de la terra i els grans, el taller La creació d’un univers. La Sara i l’Aida ens han explicat quins són els elements, materials, colors i tècniques que utilitzava l’autor i hem recreat les obres a la nostra manera.

També hem fet una visita a la casa i al magnífic taller des d’on Joan Miró creava les seves obres. És un espai de records, de vida, de creativitat… amb molta personalitat! L’empremta de Miró està a cada raconet del Mas.

Hem anat a dinar al Parc Maria Martori, inclòs en la ruta Els paisatges de Miró i després de jugar una estoneta, hem tornat amb el bus fins a Prades. Ha fet molt bon temps i hem gaudit molt de l’experiència.

Aquesta sortida està integrada en el projecte d’Apadrinament del Cel Fosc, ja que Joan Miró treballava en la seva iconografia, els elements del cel com les estrelles, el sol o la lluna. Aquesta és la part artística del nostre projecte globalitzat.

La proposta ha estat possible gràcies a la subvenció de l’AMPA, que ha assumit la despesa del transport; i a la Fundació Reddis de Reus, que assumeix la major part del cost de l’activitat.