Circular informativa consum d’aigua a l’escola

Hola famílies,

Comencem un nou curs i des de l’AMPA us volem informar d’algunes novetats referent al consum d’aigua a l’escola:

CIRCULAR INFORMATIVA

A finals del curs passat des de la Comissió de Menjador (formada per membres de l’AMPA, Dacor, mestres i equip directiu) es va prendre la decisió de substituir les ampolles d’aigua embotellada que s’ofereix durant el servei de menjador per aigua de la xarxa pública, instal·lant dues fonts d’aigua al menjador per tal de poder omplir les gerres i que l’aigua estigui fresca.

Es valora que la utilització del plàstic té un impacte mediambiental molt gran i el consum d’aigua embotellada amb plàstic també pot tenir efectes negatius en la nostra salut. A l’escola, tota l’aigua que es consumeix és de la xarxa pública (fonts del pati, fonts dels lavabos i l’aigua de la cuina). El consum d’aigua de l’aixeta suposa mantenir totes les garanties en termes de salut pública complint el Real decret 902/2018. El procés de potabilització i els controls analítics diaris de l’empresa Sorea, garanteixen en tot moment la màxima qualitat de l’aigua per tal d’eliminar els compostos no desitjables de l’aigua i garantir que en tot moment sigui 100% apta per al consum humà.

Des de l’escola es valora molt positivament aquest canvi ja que som Escola Verda i estem treballant per reduir la contaminació ambiental: evita la contaminació pel transport, redueix els residus plàstics i el consum energètic. Cal tenir en compte que un litre d’aigua embotellada té un cost equivalent a 1.000 litres d’aigua de l’aixeta.

La reducció de la despesa de la compra de l’aigua embotellada serà invertida en millores en el servei de menjador de les quals s’anirà informant a través de l’AMPA .

Comissió menjador de l’Escola Santa Maria de Cervelló.