Història

La història de l’Escola Saltells comença en plena època de creixement i expansió demogràfica del barri, ara fa justament trenta cinc anys (curs d’inauguració 1978-79). En els seus orígens havia estat una escola disgregada en diferents edificis del barri, va anar creixent segons la demanda demogràfica del moment fins a esdevenir escola de doble línia, de P-4 fins a 8è d’EGB.

Més tard, dos processos principals van fer que tornés a convertir-se en una escola d’una sola línia: la davallada de població en edat escolar i l’arribada de la Llei Orgànica de l’Ordenació General del Sistema Educatiu (LOGSE) de 3 d’octubre de 1990, amb l’organització dels ensenyaments en dos etapes: educació infantil (de 0 a 6 anys) i educació primària ( de 6 a 12 anys).

De nou en el curs 2003-2004, com a conseqüència de la demanda de places escolars al municipi de Cerdanyola, l’escola Saltells, torna als seus orígens convertint-se en una escola de doble línia ampliada curs a curs, i finalment amb una gran reforma arquitectònica integral.

Actualment el centre està format per cinc edificis, quatre situats en línia i el cinquè (el menjador) situat a un costat de l’edifici més gran i comunicat per un porxo amb el segon edifici. Té una gran pista poliesportiva envoltada d’un gran pati de terra, on llueix el gran plataner centenari, símbol de l’escola. Per l’altra banda les classes d’educació infantil tenen accés des del seu propi pati.