COLÒNIES A SALDES

Dimecres dia 26, vam sortir de l’escola a les 9 del matí. Vam pujar a l’autobús i vam anar direcció Saldes. Un cop vam arribar allà, vam deixar les maletes, i vam anar amb les monitores, l’Isabel i la Marina, a fer la primera activitat.

Vam fer una excursió pel bosc, i vam arribar fins al riu Rajolet, on vam buscar macroinvertebrats. Els vam agafar amb xarxes, els vam posar en safates, i els vam observar amb lupes. Després els vam tornar a alliberar al seu hàbitat. Cap al migdia, després de fer l’activitat, vam dinar al costat del riu. Vam fer un parell de jocs, i vam tornar cap a l’alberg.
Un cop allà, vam repartir-nos les habitacions, ens vam instal·lar, i vam baixar a jugar. Com que plovia, no vam poder sortir. Vam jugar a jocs de taula fins l’hora de dutxar-nos i, després, vam sopar.
Després de sopar, vam fer una festa de pijames; vam muntar una coreografia per habitació, i la vam ensenyar als companys i companyes, vam jugar a alguns jocs entre tots i, vam anar “a dormir”. Va ser molt divertit!

El segon dia de colònies quan ens vam despertar vam anar al menjador per esmorzar. Després vam  fer una petita excursió per fer dues coses. Una era un joc on havíem de trobar unes pistes sobre animals que estaven amagades en quatre zones, i en cada zona i havia un tipus de pista. En una de les zones, hi havia una lletra que deia si el animal era de caça, o no. Una altra, explicava coses sobre els seus excrements, i l’altre era una muntanya per saber si l’animal que haviem de descobrir, era d’alta muntanya, de mitja muntanya, o de baixa muntanya. L’última pista, ens deia com era l’animal i, per últim, ens van donar un mapa d’animals de Saldes per trobar l’animal del que parlaven les nostres pistes. L’altre activitat consistia en trobar una planta, de la qual teníem informació en un full plastificat i, després, en vam haver d’explicar les característiques de forma divertida, tot fent un poema, un rap… Per últim ho vam dir als companys.
Després vam anar a un parc d’exercicis per jugar una estona fins l’hora de dinar. Després de dinar, vam jugar una estona a una sala amb jocs de taula. Quan hi vam estar una estona, vam anar al parc d’exercicis i, per torns, ens vam anar a dutxar. Quan vam acabar, vam estar a la sala on hi havia els jocs de taula, fins l’hora de sopar. Després de sopar, vam anar al castell de Saldes a fer un joc de nit. Era un joc de bruixes, i es tractava de que i havien unes bruixes que “mataven” a la gent del poble, i la gent del poble havia de debatre, deduir i decidir qui havia sigut, per fer votacions i matar aquella persona que pensaven que era la bruixa. Després de jugar una estona, vam tornar cap a l’alberg, i ens en vam anar a dormir.

El tercer dia de colònies, el primer que vam fer, va ser despertar-nos. Vam endreçar les habitacions, preparar les maletes, i les vam portar a baix. Després vam jugar a jocs de taula fins que tothom va haver acabat, i vam anar a esmorzar. Quan vam acabar, vam anar al parc a jugar i evadir la ment; alguns jugaven al frisbee, altres a matar conills, alguns feien exercici, altres parlaven, feien acrobàcies… Era molt divertit! A les 11:30 del matí, van venir un noi i una noia del Zoo dels Pirineus, a ensenyar-nos animals i explicar-nos algunes curiositats i característiques sobre ells. Alguns, els vem poder tocar. Vam veure un mussol, que era un duc, tenia els ulls taronges, i era gran i suau. Altres aus com un xoriguer, un falcó… També ens van ensenyar una tortuga, i ens van explicar com podíem saber si era un mascle, o una femella mirant la closca, una jineta, un conill, també ens van ensenyar una fura, i alguns altres animals.
Després de l’activitat, vam anar a dinar i, quan vam acabar, vam fer una rotllana tots junts per fer un petit comiat de les colònies. Vam compartir amb la resta de grup quin havia sigut el millor moment de les colònies i, llavors, vam començar a agafar les maletes, les vam carregar a l’autobús per, a les 16.30, poder ser a l’escola. Vam tornar escoltant música de l’altaveu que duia una companya, va ser molt divertit!