Sortida al Torrent del Grau de l’Ós

Ahir vam anar d’excursió al Torrent del Grau de l’Ós.

Ens vam trobar a les 9:00h a l’àrea de servei del Túnel del Cadí on ens esperava  el Joan Casòliva, un geòleg que ens va acompanyar tota l’excursió. Vam caminar una estona fins que vam parar a fer el primer esmorzar i després vam escriure a la llibreta de natura mentre ell ens explicava sobre les plantes que hi havia per allà. Una d’elles va ser l’orella d’ós,que fa 5.000.000 d’anys una planta tropical.

Vam pujar per un lloc molt estret per arribar a dalt d’unes pedres i seguir endavant l’excursió. Ho vam fer per una escala oxidada i una cadena. Ens van ajudar la Gemma i l’Enric i tothom ho va aconseguir.

Després de pujar per l’escala vam caminar una estona mes i ens vam parar un altre cop. Vam treure la llibreta i el Joan ens va explicar com es va formar el Torrent.

Vam començar a caminar un altre cop i els que anaven davant van trobar una cova gegant. Tots vam entrar i quan vam baixar sense voler vam donar un cop a un rusc de vespes i ens van començar a picar. Alguns es van salvar de les picades però alguns altres no. El Max va tenir 7 picades i  el Sauqué una a l’ull. 6 picades al Manel (el pare del Pau Manel), 1 l’Alina i 1 la Nausicaa.

Més tard l’Èric, l’Alai, el Dídac i el Vilana van veure un duc que va marxarolant. Vam seguir  caminant i  vvam trobar molts rovellons i cames de perdiu.

Després d’aquestes aventures que ens havien passat vam arribar al refugi Serrat de les Esposes a les 14:00h i ens van venir a buscar els pares.

Comunitat Z. SudPodeu veure totes les fotos de la sortida aquí.