Servei de Carmanyola Responsable

La comunitat educativa de l’escola, ja fa tres cursos, vam acordar tenir un servei de carmanyola, en comptes de càtering. Tots els infants que ho necessiten es poden quedar a dinar a l’escola amb la seva carmanyola portada de casa.

Normes d’ús i funcionament.

OBJECTIU

El servei de Carmanyola Responsable és responsabilitat de tota la comunitat educativa de l’Escola Ridolaina.

Partint d’aquest objectiu, el servei de Carmanyola que proposem és el següent:

• Que les famílies cuinin el menjar dels seus fills/es.
  • Que les famílies siguin responsables i conscients de la salut dels seus fills/es.
  • Que l’acompanyament dels alumnes en el temps de menjador vagi en consonància amb la línia pedagògica i filosofia de l’escola.

Tota la comunitat educativa de l’escola Ridolaina (pares, mares , mestres…..) entén i comparteix aquest pensament i responsabilitat.

DESCRIPCIÓ D’AQUEST SERVEI

• El servei de Carmanyola Responsable a l’Escola Ridolaina està gestionat per l’AFA de l’escola.
  • Les famílies que vulguin utilitzar aquest servei hauran de signar una autorització en què declaren haver llegit i acceptat les normes d’ús i funcionament del menjador escolar.
  • En el menjador els nens/es porten el menjar preparat de casa, servei de carmanyola.
  • A primera hora del matí, els alumnes que duguin la carmanyola hauran de portar-la en una bossa i deixar-la al lloc reservat a aquest efecte.
  • Les carmanyoles han d’estar identificades amb el nom complet de cada alumne.
  • Les carmanyoles han de ser aptes per ser escalfades al forn.
  • Durant l’estona del migdia que va de 13:00 a 14:30 hi haurà dos monitors que acompanyaran els nens/es durant aquesta estona. L’horari dels monitors/es serà de les 12:45 a les 14:45, per tal d’escalfar el menjar i perquè quedi tot ben endreçat i amb la cuina neta un cop acabat el servei diari.
  • Calendari: del 12 de setembre  fins al 21 de Juny, renovable cada curs.

És un servei diari, exceptuant dies festius de l’escola.

Durant la setmana blanca i colònies, es donarà servei si hi ha com a mínim un nen/a que ho necessiti.

Distingim tres opcions d’ús del menjador:

OPCIÓ 1: Fixes tota la setmana

Els nens porten carmanyoles amb el menjar de casa, cada família es porta el seu menjar diàriament.

OPCIÓ 2: Passavolants fixes uns dies concrets a la setmana /o fixes algun dia de la setmana.

Els nens/es porten carmanyola amb el menjar de casa, cada família fa el menjar dels seus fills.

OPCIÓ 3: Passavolants esporàdics

Aquells que vénen només de tant en tant, en cas de necessitat, sense ser un dia fixe a la setmana ni al mes.

CAL QUE LES FAMÍLIES QUE UTILITZIN EL SERVEI ESPORÀDIC AVISIN LES MESTRES I LA MONITORA DE MENJADOR EL DIA ABANS.

OPCIÓ D’EMERGÈNCIA:

En cas d’urgència, si una família no ha pogut avisar amb antelació i manqués menjar per un infant, s’aniria a buscar a la Dolors del Centre Cívic de Montellà un menú o un entrepà, les despeses del qual se’n farà càrrec la família d’aquest nen/a.