Investiguem sobre l’almesquera. Part-1

Vam començar quan la Queralt Mesquera ens va enviar una carta explicant-nos que havien trobat un mamífer mort a vora la nostra escola. També ens va enviar un vídeo i un paper on posava unes coordenades on s’havia trobat el mamífer mort.

Van venir a l’escola l’Àngel Bonada i dos investigadors més i vam estar treballant la comunitat 3 i 4 junts.

L’animal en qüestió és la rata almesquera.

La rata almesquera és un metit mamífer que viu als rius molt nets del Pirineu. Medeix uns 10cm, té un morro molt llarg, el nas el té del reves i la cua més llarga que el seu cos; les potes de dalt eren mes petites que les de baix.

Així és com el vam representar.

Al mail posava que una almesquera s’havia mort a prop de la nostra escola. Al vídeo ens havia dit que havíem que fer quatre línies d’investigació per descobrir perquè havia mort l’almesquera, fer hipòtesis i intentar arribar a conclusions científiques per ajudar als investigadors del Parc.

Toni i Berni