Dijous Gras i Carnestoltes

El dijous gras a l’escola comença la setmana abans amb l’arribada de la Carnestoltina o el Carnestoltes. Aquell dia ens porta les normes dels tres dies: dilluns, dimarts i dimecres. Aquestes normes s’han de complir sinó hauran de pagar penyora. La penyora és secreta. 😉

Les normes d’aquest any són:

Dilluns: portar xancletes i mitjons de diferent color.

Dimarts:portar un pentinat diferent o alguna cosa al cap.

Dimecres:portar un peluix

El dijous entre les nou i les nou i mitja arribem a l’escola disfressats de casa del que volem. Els avis, àvies, mares, pares, germans, germanes, cosins, cosines i amics poden venir amb nosaltres a celebrar-ho disfressats. També podem portar instruments per fer gresca i cantar tots junts.

A les 10:00 sortim a fer la rua després de fer-nos una foto tots plegats. Anem caminant pel carrer buscant cases habitades per persones. A la casa hi cantem les cançons del Carnestoltes i ells ens donen ous i menjar. Algunes cases ens conviden a esmorzar. Després de passar per totes les cases tornem a l’escola.

Amb els ous recollits,  els nens i nenes que volen amb les famílies que poden venir fem truites. Les famílies també porten pa i tomàquets per fer pa amb tomàquet. Aquest any a més a més es farà un concurs de truites ben originals. Us animem a tothom ha participar-hi.

Després de menjar i jugar, a les  4:15 marxem cap a casa.

El dimecres següent es fa el judici a la Carnestoltina  a la tarda. Els alumnes de 6è són els jutges i els de 3è a 5è es reparteixen  el paper d’acusadors i defensors. Després d’explicar els arguments a favor i en contra, és decisió dels jutges que es fa amb la Carnestoltina. Tant si es crema com si no es fa un rotllana al seu voltant i es canten cançons acompanyades d’instruments.

Aquesta és la gran festa de dijous gras a l’escola RIDOLAINA.